تهویه مطبوع و برند های معروف دنیا

تهویه مطبوع و برند های معروف دنیا
برای مروری بر نحوه عملکرد سیستم های HVAC به ادامه مطلب مراجعه کنید. سپس، در رتبه بندی ما از بهترین شرکت های تهویه مطبوع در سال ۲۰۲۳، در مورد مارک های خاص اطلاعات کسب کنید و با یک پیمانکار محلی HVAC تماس بگیرید. پس از ارزیابی خانه و نیازهای شما، یک تکنسین تهویه مطبوع به شما کمک می کند تا سیستم مناسب خود را تعیین کنید. HVAC مخفف چیست؟ HVAC مخفف گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع است. به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که هوای گرم و سرد را در سرتاسر ساختمان‌های مسکونی و تجاری، از خانه‌ها گرفته تا ادارات تا استادیوم‌های سرپوشیده، تنظیم و جابه‌جا می‌کنند. اگرچه در مورد سیستم های HVAC گزینه های زیادی وجود دارد، اما همه آنها به طور مشابه عمل می کنند، هوای تازه را وارد می کنند و از یک سیستم تهویه مکانیکی برای گرم کردن یا خنک کردن آن تا دمای دلخواه استفاده می کنند. واحدهای HVAC همچنین می توانند سطوح رطوبت را کنترل کرده و کیفیت هوا را از طریق پاک کننده های هوا که باکتری ها، هاگ ها و ذرات به اندازه ویروس را جذب می کنند، بهبود بخشند. تکنسین تهویه مطبوع که برای ارزیابی پیش از نصب به خانه شما می آید به شما کمک می کند تعیین کنید کدام سیستم و گزینه ها برای شما و خانه شما بهترین هستند. سیستم HVAC چه کاری انجام می دهد؟ طبق گفته انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا، در ابتدایی ترین سطح، یک سیستم HVAC هوا را می گیرد، آن هوا را خنک یا گرم می کند و آن را به فضای داخلی می دمد. این فضا می تواند یک اتاق خاص یا کل ساختمان یا سازه باشد، مانند یک خانه، دفتر، مدرسه، فرودگاه یا حتی یک زیردریایی. یک جزء مجزا از یک سیستم HVAC ممکن است اهداف دوگانه ای داشته باشد. به عنوان مثال، خانه شما می تواند یک تهویه مطبوع و کوره جداگانه یا یک پمپ حرارتی برای سرمایش و گرمایش داشته باشد.
تهویه مطبوع و برند های معروف دنیا
در ابتدایی ترین سطح، یک سیستم HVAC هوا را می گیرد، آن هوا را خنک یا گرم می کند و آن را به فضای داخلی می دمد.
Rick Bohdel با Ductz می گوید، علاوه بر حرکت هوا و راحت کردن آن در داخل، سیستم های HVAC می توانند هوا را با کشیدن آن از طریق فیلترهایی که گرد و غبار، ذرات، هاگ ها، باکتری ها و ویروس ها را حذف می کنند، بهبود بخشند. مرطوب کننده ها و رطوبت گیرهای کل خانه می توانند رطوبت را اضافه یا حذف کنند تا نقطه شبنم خانه شما در سطح ایده آل بماند. این می تواند خانه شما را بدون نیاز به سیستم خنک کننده احساس خنک تر کند.
همه این اجزا به یک ترموستات معمولی یا متصل به اینترنت (هوشمند) متصل می شوند. بسته به پیچیدگی سیستم کنترل خود، ممکن است بتوانید تجهیزات تهویه مطبوع خود را از طریق یک برنامه برنامه ریزی کنید تا تغییرات کوچکی ایجاد کنید که به هر جزء کمک می کند تا در اوج خود کار کند. ترموستات های هوشمند همچنین می توانند هزینه های کلی گرمایش و سرمایش خانه شما را کاهش دهند زیرا به حفظ دما در محدوده تعیین شده کمک می کنند.
سیستم HVAC چگونه کار می کند؟
سیستم های تهویه مطبوع برای جابجایی هوا، گرم کردن یا خنک کردن فضای داخلی در این فرآیند طراحی شده اند. این سیستم ها به طور کلی دارای سه عنصر اصلی هستند: واحد گرمایش، واحد خنک کننده و مجرای حرکت هوا. Bright Hub Engineering توضیح می دهد که یک سیستم HVAC با تهویه شروع می شود که هوای تازه را به داخل ساختمان می آورد. تهویه طبیعی هوا را از پنجره‌ها، درها یا ترک‌های باز می‌گیرد و از اختلاف فشار برای عبور هوا از ساختمان استفاده می‌کند. با وجود خانه ها و دفاتر امروزی که کاملاً مهر و موم شده اند، این امر مستلزم استفاده از فن، دمنده، فیلتر و کانال است.
سیستم های تهویه مطبوع
برای خنک کردن هوا، فن در یک واحد تهویه مطبوع از Frigidaire، Coleman و دیگر شرکت‌های HVAC هوا را به داخل می‌کشد و آن را روی کویل‌های اواپراتور فشار می‌دهد. این کویل ها پر از مبرد هستند، گرما را از هوا می گیرند و آن را خنک می کنند. در مرحله بعد، هوا به سمت هواگیر حرکت می کند، جایی که یک دمنده آن را به داخل مجاری می فرستد. همانطور که هوای خنک از طریق مجاری حرکت می کند، هر گونه گاز مضر تولید شده در طول فرآیند از طریق دودکش خارج می شود.
هنگامی که یک تهویه مطبوع گرما را جذب می کند، مبرد تبخیر می شود. برای بازگشت به حالت طبیعی خود، مبرد به داخل کمپرسور می رود که آن را تحت فشار قرار می دهد و به کندانسور می رود، جایی که از بخار به مایع تبدیل می شود. همانطور که این کار را انجام می دهد، گرمایی را که توسط یک فن بیرون می زند خارج می کند.
پمپ های حرارتی
یک پمپ حرارتی مشابه یک تهویه مطبوع مرکزی کار می کند و بر اساس همان ایده است که گرما همیشه جذب سرما می شود. برای خنک کردن هوا، گرما توسط مبرد جذب شده و از ساختمان خارج می شود. برای تولید هوای گرم، یک پمپ حرارتی هوای سرد بیرون را روی مبرد حتی سردتر می کشد. سپس گرما به داخل مبرد کشیده می شود که کویل ها را گرم می کند. هوا روی آن کویل های گرم شده کشیده می شود، جایی که به دمای مطلوب می رسد و به داخل خانه دمیده می شود.
کوره ها
برای گرم کردن ساختمان با استفاده از یک کوره گازی، یک سیستم HVAC هوا را از طریق مجاری به داخل می‌کشد و آن را به داخل کوره می‌کشد، بر اساس گفته‌های Ingram’s Water & Air Equipment، فروشنده HVAC. هنگامی که کوره در حال کار است، محفظه احتراق مبدل حرارتی را تا دمای طراحی شده گرم می کند. هوا از طریق مبدل رانده می شود، گرم می شود و توسط موتور از طریق کانال ها دمیده می شود و به داخل خانه باز می گردد.
کوره‌های نفتی مانند کوره‌هایی که توسط American Standard فروخته می‌شود به همین ترتیب کار می‌کند. یک کوره نفت، نفت را از یک مخزن ذخیره از طریق یک فیلتر و به یک محفظه پمپ می کند، جایی که به یک مه تبدیل می شود و روی مشعل پاشیده می شود. مشعل مشتعل می شود و شعله مبدل حرارتی را گرم می کند. درست مانند کوره گازی، هوا سپس به داخل مبدل فرستاده می شود، گرم می شود و دوباره به داخل خانه دمیده می شود. کوره های نفت نادر هستند. تهویه مطبوع و گرمایش هوای ریچموند می گوید که تنها ۵ درصد از تمام سیستم های تهویه مطبوع از آنها استفاده می کنند.
برخی از کوره‌های گازی از یورک، آمانا و سایر شرکت‌ها را می‌توان برای سوزاندن پروپان مایع به جای گاز طبیعی یا نفت اصلاح کرد. کوره های پروپان گزینه خوبی برای مناطق دورافتاده هستند که سایر منابع سوخت ممکن است به اندازه کافی قابل اعتماد نباشند. علاوه بر این، کوره‌های پروپان می‌توانند در کمدهای مکانیکی و سایر فضاهای کوچک در مواقعی که متراژ مربع کمیاب است، جا شوند.
هر سیستم تهویه مطبوع بسته به نیازهای گرمایشی و سرمایشی یک خانه، محل قرارگیری آن خانه، سن آن، کانال کانال موجود، نیازهای گرمایشی و سرمایشی آن و سایر عوامل متفاوت است.
دستگاه های تصفیه هوا، مرطوب کننده ها، دستگاه های رطوبت گیر و سایر محصولات با کیفیت هوای داخلی را می توان به سیستم هوا اضافه کرد تا راحتی خانه را افزایش دهد. سپس این عناصر آسایش حرارتی مطلوب را از طریق کنترل ترموستات معمولی یا هوشمند ارائه می دهند. یک ترموستات هوشمند مجهز به Wi-Fi به شما امکان می دهد تنظیمات کوچکی را در طول روز انجام دهید که باعث افزایش بهره وری انرژی می شود.
انواع سیستم های HVAC
هر سیستم تهویه مطبوع بسته به نیازهای گرمایشی و سرمایشی یک خانه، محل قرارگیری آن خانه، سن آن، کانال کانال موجود، نیازهای گرمایشی و سرمایشی آن و سایر عوامل متفاوت است. در نتیجه، تهویه مطبوع می تواند به هر شکلی باشد. تکنسین تهویه مطبوع شما به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام یک از موارد زیر به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند.
سیستم تقسیم
سیستم اسپلیت که به آن سیستم هوای اجباری نیز می‌گویند، دارای یک واحد در داخل خانه و یک واحد در خارج است. این مجموعه می تواند شامل یک کوره و تهویه مطبوع، یک هواگیر و پمپ حرارتی، یا یک کوره و پمپ حرارتی باشد. اینکه کدام پیکربندی برای خانه شما بهتر است تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، نصب کوره و پمپ حرارتی در آب و هوای بسیار سرد بهترین عملکرد را دارد.
پمپ حرارتی هیبریدی
در این سناریو، سیستم حرارت مرکزی شامل یک پمپ حرارتی الکتریکی است که به همراه یک کوره کار می کند. در زمان‌های ملایم‌تر سال مانند بهار و پاییز، پمپ حرارتی خانه را گرم می‌کند. در هوای بسیار سرد که پمپ حرارتی نمی تواند به طور موثر کار کند، کوره کار می کند. این سیستم هیبریدی که به عنوان سیستم دوگانه سوز نیز شناخته می شود، باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، زیرا هزینه کمتری برای گرم کردن خانه با پمپ حرارتی نسبت به کوره دارد.
مینی اسپلیت بدون کانال
به گفته مؤسسه تهویه مطبوع، گرمایش و تبرید، یک سیستم مینی اسپلیت بدون کانال دارای یک واحد خارجی است که شامل کمپرسور و کندانسور است و یک کنترل کننده هوای داخلی در اتاق نصب شده است که هوای خنک شده را مستقیماً به اتاق می دمد. این نوع سیستم بدون کانال معمولاً برای فضاهای کوچک مانند گاراژها و کارگاه هایی که نیازی به سیستم اسپلیت سنتی ندارند، بهترین است. آنها برای کاربردهای کل خانه مناسب نیستند. به طور معمول، این سیستم ها به اندازه کافی برای صاحب خانه آسان است که خودشان نصب کنند.
مینی اسپلیت کانالی
یک سیستم مینی اسپلیت کانالی از لوله ها به جای کانال های بزرگتر برای انتقال هوا به داخل اتاق از کمپرسور و کندانسور در فضای باز استفاده می کند. این راه حل برای خانه هایی که فضای زیادی برای کانال کشی سنتی وجود ندارد، بهترین است. در مقایسه با سیستم های مینی اسپلیت بدون داکت، مینی اسپلیت های کانالی دارای مزیت گردش هوای بهتر هستند.
سیستم بسته بندی شده
یک سیستم بسته بندی شامل اجزای سنتی یک سیستم تقسیم می شود. با این حال، همه واحدها در خارج از خانه قرار دارند. این راه حل برای خانه هایی که فضایی برای یک واحد گرمایشی در داخل خانه ندارند، بهترین کار را دارد. حتی اگر فضایی برای یک سیستم اسپلیت دارید، ممکن است یک سیستم بسته بندی شده را در نظر بگیرید زیرا آنها ساکت تر هستند (همه چیز در خارج از خانه قرار دارد) و هزینه نصب کمتری دارند (فقط یک واحد برای نصب وجود دارد).
سیستم HVAC شامل چه مواردی است؟
یک سیستم HVAC از یک واحد گرمایش، یک واحد خنک کننده و یک کانال برای انتقال هوای گرم یا خنک شده به اطراف تشکیل شده است. به طور کلی، یک کوره به عنوان واحد گرمایش عمل می کند. این که کوره با گاز طبیعی، برق یا پروپان کار می‌کند، کارایی آن با رتبه‌بندی سالانه بهره‌وری سوخت (AFUE) اندازه‌گیری می‌شود که نشان می‌دهد چقدر سوخت به گرما تبدیل می‌شود. کوره ای با درجه بندی AFUE 95 درصد، ۹۵ درصد سوخت عرضه شده به آن را به گرما تبدیل می کند. امروزه حداقل رتبه قابل قبول AFUE 80 درصد است. به خصوص مدل‌های با راندمان بالا مانند مدل‌های کریر، برایانت و گودمن دارای رتبه‌بندی ۹۵ تا ۹۸ درصد هستند.
تهویه مطبوع و تهویه مطبوع اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، این اصطلاحات در واقع به دو چیز متفاوت اشاره دارند. سیستم های HVAC همچنین دارای یک واحد خنک کننده، معمولا یک واحد AC هستند. در برخی مناطق که به اندازه کافی برای کوره سرد نمی شود، یک پمپ حرارتی که هم می تواند هوا را خنک و هم گرم کند، گزینه ارزان تری است. در هر صورت، راندمان خنک کنندگی این واحدها با نسبت بهره وری انرژی فصلی (SEER) اندازه گیری می شود و هوای خنکی که تولید می کنند از طریق کانال به داخل خانه توزیع می شود. برای بهره وری انرژی، می خواهید واحدی با رتبه SEER بالا خریداری کنید.
بالاترین راندمان واحدها دارای رتبه‌بندی SEER 20 یا بیشتر خواهند بود، در حالی که حداقل رتبه ۱۳ است. برای دریافت گواهینامه انرژی ستاره دولت ایالات متحده، یک دستگاه تهویه مطبوع باید دارای رتبه SEER حداقل ۱۴ باشد. برخی از سیستم‌ها همچنین ممکن است شامل سیستم‌های تهویه‌ای باشند که هوا را به بیرون از خانه هدایت می‌کنند، مرطوب‌کننده‌ها (یا رطوبت‌گیر) که رطوبت هوا را تنظیم می‌کنند، و تصفیه‌کننده‌های هوا که اسپورها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر ذرات کوچک را فیلتر می‌کنند. یک فناوری HVAC می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که کدام یک از این اجزای اضافی، در صورت وجود، برای نیازهای شما منطقی است.
همه اینها توسط یک ترموستات معمولی یا هوشمند مانند ترموستات های Lennox، Trane و Rheem کنترل می شوند. هنگامی که دما یا سایر معیارها به یک نقطه تنظیم می رسد، اجزای لازم را برای شروع کار فعال می کند. برخی از سیستم‌های هوشمند حتی می‌توانند زمانی که مشکلی وجود دارد که نیاز به توجه دارد به شما هشدار دهند، تعویض فیلترها را به شما یادآوری کنند و عیب‌یابی را با پیمانکار HVAC خود به اشتراک بگذارند. تهویه مطبوع و تهویه مطبوع چگونه متفاوت هستند؟ تهویه مطبوع و تهویه مطبوع اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، این اصطلاحات در واقع به دو چیز متفاوت اشاره دارند.
در جایی که یک سیستم تهویه مطبوع از چندین جزء تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا دما و تهویه یک ساختمان را تنظیم کنند، تهویه مطبوع به سادگی آن ساختمان را خنک می کند. به این فکر کنید: یک سیستم تهویه مطبوع می تواند شامل یک کوره، لوله کشی، پاک کننده هوا، ترموستات هوشمند و تهویه مطبوع باشد در حالی که یک تهویه مطبوع مرکزی فقط یک تهویه مطبوع است. به عبارت دیگر، یک کولر گازی ممکن است زیر چتر HVAC بیفتد، اما همه سیستم های HVAC در واقع کولر ندارند. بهترین شرکت های HVAC در سال ۲۰۲۳ خرید سیستم HVAC می تواند پیچیده باشد. برای کمک به جستجوی خود، به لیست ما از سیستم‌های HVAC دارای رتبه برتر در بهترین شرکت‌های HVAC ما در سال ۲۰۲۳ مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم‌های HVAC، راهنمای هزینه هوای مرکزی و روش‌های صرفه‌جویی را ببینید.
hvacبرندهای معروف تهویه مطبوعتهویه مطبوعپمپ های حرارتی
Comments (0)
Add Comment