تفکیک آزمون‌ ورود به حرفه رشته‌های تأسیسات برقی ومکانیکی

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تفکیک آزمون‌های ورود به حرفه رشته‌های تأسیسات برقی و مکانیکی در صلاحیت نظارت و طراحی، خبرداد.





مجید محمدی اظهار کرد: به منظور رفاه حال کلیه داوطلبان شرکت در آزمون‌های ورود به حرفه به ‌ویژه آن دسته از داوطلبانی که امکان اخذ هر دوصلاحیت را در رشته‌های تأسیسات برقی و مکانیکی ندارند، از این تاریخ آزمون‌های ورود به حرفه مربوط به صلاحیت‌های طراحی و نظارت در این رشته‌ها به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.





وی افزود: به استناد مفاد ۵ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای صدور پروانه اشتغال به کاراموزی، گواهی قبولی در آزمون مربوط در رشته‌های تخصصی و فنی مربوط نیز ضروری است.




محمدی اظهار داشت: پیرو در خواست برخی از داوطلبان آزمون‌های ورود به حرفه در رشته‌های تاسیسات برقی و مکانیکی مبنی بر تفکیک آزمون این رشته‌ها در صلاحیت‌های طراحی و نظارت و اعلام موافقت سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر شده است در آزمون‌های آتی این رشته‌ها (از نوبت دوم سال جاری به بعد) در صلاحیت‌های طراحی و نظارت به تفکیک انجام شده و دریافت پروانه اشتغال به کار درآن زمینه مستقل انجام شود.





وی تصریح کرد: این تفکیک آزمون‌ها سبب می‌شود تا مهندسان بتوانند با انتخاب زمینه تخصصی که دارای معلومات و تجربه بیشتری هستند، ساده‌تر و سریع‌تر نسبت به اخذ پروانه اشتغال به کار اقدام کنند.





رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به این ترتیب کلیه داوطلبان شرکت در آزمون‌های بعدی، باید در زمان ثبت‌نام آزمون‌ها هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام به چگونگی و نوع آزمون دقت کنند.





به گفته وی چگونگی ثبت‌نام و مواد آزمون در سامانه آزمون‌های ورود به حرفه درج خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آزمونتاسیساتمکانیکنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment