آتش‌نشانی باید هوشمند شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد کار در آتش‌نشانی توسط نیروی انسانی انجام می‌شود، گفت: ۵۰ درصد دیگر را هم باید هوشمند کرد تا خدمات ایمنی با کیفیت بهتری انجام شود.
به گزارش  تاسیسات نیوز، قدرت‌اله محمدی در سومین رویداد استارت آپی محصولات ایمنی و آتش نشانی که عصر امروز در محل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شد، گفت: امروزه در دنیا هوش مصنوعی بسیار پیشرفته شده و در همه امور از آن استفاده می‌شود اما ما در ایران از این موضوع عقب هستیم که باید جبران شود.
وی افزود: ۵۰ درصد کار ما نیروی انسانی است اما می‌توان ۵۰ درصد باقی مانده را هوشمند کرد و با استفاده از ابرازهای به روز جان انسان را بهتر و بیشتر نجات داد. در تخصص ما نیز که ثانیه ها نیز بسیار اهمیت دارند می‌توانیم با استفاده از تکنولوژی‌ها در حوادث بهتر عمل کنیم.
محمدی گفت: به هر حال حوادث رخ می‌دهند اما ما می‌توانیم پیشگیری کنیم، همچنین باید بدانیم که چه کاری باید انجام دهیم که کمتر آسیب ببینیم. به عنوان مثال در گذشته افراد برای کارهای بانکی ساعت‌ها و روزها انتظار می‌کشیدند اما با یک طرح درست و سال‌ها مطالعه، امروزه همه ما از منزل بیشتر کارهای بانکی خود را انجام می‌دهیم و دیگر نیاز به مراجعه حضوری و مشکلات ناشی از آن نیست.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: در حوزه آتش‌نشانی نیز می‌توان کاری کرد که به جای اینکه آتش با یک ساعت آب پاشی خاموش شود، با ۱۰ دقیقه این کار انجام شود تا هم آب کمتر مصرف شود و هم نیروی انسانی کار کمتری کند.
وی گفت: یک ایده می‌تواند باعث اصلاح روندهای غلط شود همچنین اشتغال‌زایی بسیاری در پی خواهد داشت. پیوند بین سازمان آتش‌نشانی با دانش‌بنیان‌ها باید مستحکم شود و به سمتی برویم که این تجهیزات همه شان بومی شود تا ارز کمتری از کشور خارج شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: درحال حاضر در بخش‌های نظامی این اتفاق رخ داده و ما نیاز نداریم به عنوان مثال جنگده و پهپاد خارجی بخریم بلکه خودمان تولید می‌کنیم. یکی از معضلات کشورهای ثروتمند این است که دانش ندارند و دانش دیگران را خریدارند. ما می‌توانیم از دانش سایر کشورها استفاده کنیم ولی آن را بومی کنیم.
وی افزود: متاسفانه در کشور ما تحقیقات بسیار کم است و می‌خواهیم یک شبه راه صد ساله برویم. تحقیقات نیازمند زمان و سرمایه هستند و این‌گونه تاثیر مثبت‌تری خواهند داشت. در هر کشوری بودجه تحقیقاتی  اولویت اول شود؛ قطعا پیشرفت خواهد کرد اما متاسفانه جای این مسئله در کشور ما و سازمان ما خالی است.
محمدی گفت: مابرای آتش‌نشانی هوشمند باید هزینه کنیم؛ نیروی انسانی یک توانی دارد ولی باید با کمک ابزار بازدهی افراد را بیشتر کنیم و نباید فقط به نیروی انسانی تکیه کنیم. من اینجا اعلام می‌کنم در سازمان آتش‌نشانی به روی نهادهای استارت اپی و دانش بنیان باز است و ما از تولیدات داخل استقبال می‌کنیم.
سازمان آتش نشانیقدرت اله محمدیهوشمند سازی
Comments (0)
Add Comment