تاکید بر خروج مهندسان تاسیسات از سایه در ساخت و ساز

تاسیسات نیوز: مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی با حضور در بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران با تاکید بر اهمیت نقش مهندسان تاسیسات در ساخت و ساز به خبرنگار تاسیسات نیوز گفت: با توجه به نقش حیاتی مهندسان تاسیسات سعی کردیم در سال های خیر با استناد به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و ویرایش صورت گرفته اساسی در حوزه مهندسان تاسیسات برق و مکانیک وضعیت را بهبود بخشیم .
 شهرام دلفانی مدیر بخش تاسیسات  مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز، در باره اهمیت و نقش بارز مهندسان تاسیسات در نظام مهندسی ساختمان و پروسه ساخت و ساز در کشور گفت: با وجود اهمیت بارز نقش مهندسان تاسیسات و برق در ایمن سازی ساختمان ها و کاهش تلفات احتمالی مالی و جانی در این بخش، تا حدی نسبت به این گروه اهمال و بی توجهی شده است و اقدامات تاسیساتی در این بخش به صورت دست چندم اجرایی می شد و یا در نهایت توسط مهندسان رشته های عمران و… ارائه می شد. از این رو با توجه به نقش حیاتی مهندسان تاسیسات سعی کردیم در سال های خیر با استناد به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و ویرایش صورت گرفته اساسی در حوزه مهندسان تاسیسات برق و مکانیک وضعیت را بهبود بخشیم .
او با بیان اینکه در گذشته تنها دو یا سه صفحه در این مبحث به مقوله مهندسی تاسیسات اختصاص یافته بود اضافه کرد:  این وضعیت در حال حاضر تا حد مطلوبی بهبود یافته است و امیدواریم حرکت در این مسیر ادامه داشته باشد.
وی همچنین توضیح داد: رویکرد ما در مرکز تحقیقات ساختمان، ارتقاء سطح آموزش مهندسان تاسیسات است تا در حوزه مقررات ملی ساختمان با کسب آموزشهای کامل و بهینه بتوانند در حوزه فعالیت خود به صورت مثمرثمر تر نقش پراهمیت خود را ایفاء کنند و در این راستا کتاب های کمک آموزشی ویژه ای در حال تدوین است چرا که آموزش تئوری و عملی و در دسترس قرار گرفتن این کتب و محتوای آموزشی نقش موثری در بهبود و خروجی آن در حوزه ساخت و ساز دارد.
گفتنی است بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ و در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با شرکت برترین برندهای داخلی و خارجی فعال در صنعت ساختمان در حال برگزاری است.
دلفانیساخت و سازمهندسان تاسیساتنمایشگاه ساختمان
Comments (0)
Add Comment