برگزاری جلسه مشتـــــــرک

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه روز دوشنبه مورخ 3-7-96درساختمان شورای مرکزی برگزارشد.





در این جلسه مهندس بهادری دبیر اجرائی شورای مرکزی ضمن خیرمقدم به اعضای سندیکای مهدسان سوریه در ابتدا مروری به گذشته و تمدن کهن کشور سوریه داشت و گفت: در ایران سهم عظیمی از سرمایه های ملی کشور صرف پروژه های ساختمانی می شود که برای بهره براری مناسب از این حجم زیاد ثروت ملی ،رعایت اصول فنی و استانداردهای کیفیت در طراحی و تولید، انتخاب مصالح ساختمانی مرغوب و استفاده از نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از اولین درجه اهمیت برخوردار است.





همچنین دبیر اجرائی شورای مرکزی مروری بر ساختار و نحوه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان و قانون آن داشت و اظهار کرد: جلب مشارکت حرفه ای مهندسان و صاحبان حرفه ها و صنوف ساختمانی در تهیه و اجراءطرح های توسعه و آبادانی کشور از اهداف و خط مشی و ارتقاء دانش و تنسیق امور مربوط به مهندسان و حرفه های فنی و مهندسی در بخش های ساختمان و شهرسازی سازمان نام برد.




وی در ادامه گفت: در زمینه صدور خدمات مهندسی در کشورهای همجوار دارای تجربه می باشیم و در در کشور عراق دارای دفتر نمایندگی از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم.




مهندس بهادری همچنین اظهارداشت:سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها نهاد و NGO در کشور است که دارای قانونی است که مجلس شورای اسلامی کشور آن را تصویب نموده است.




در ادامه جلسه دکتر غیاث قطینی رئیس سازمان نظام مهندسی و نماینده مجلس کشور سوریه ضمن ادای احترام به شهدای ایرانی در کشور سوریه به شهادت رسیدند گفت: این سازمان دارای 150هزار عضو است اما به غیر از هفت رشته تخصصی ساختمان رشته های : مهندسی پزشکی،محیط زیست،شیمی،کامپیوتر و راه و ترابری و…. است و سازمان نظام مهندسی کشور سوریه دارای شورای صندوق بازنشستگی بوده که وظیفه این شورا راه های درآمد زایی برای مهندسان بازنشسته است.و این شورا دارای 15هزار عضو است .





و سپس جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و دبیر اجرایی شورای مرکزی به تمامی پرسش های مطرح شده پاسخ گفت.




در ادامه مهندس مجید جی افرام عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان شرایط کنونی ساخت و ساز در کشور سوریه را مطرح کرد و اظهار داشت: در این خصوص باید به سه عامل توجه ویژه داشت: 1-تامین امنیت 2-تامین منابع مالی3-فرآیند اداری میان کارفرما و پیمان کار، حال در زمینه اجرائی شدن بند یک و دو کشور سوریه ، نهادهای بین المللی و ایران تمام تلاش خود را خواهند داشت .

 

 

 

وی در ادامه به شرایط همکاری میان دو کشور نیز اشاره داشت و گفت: باید شرایط تسهیلات لازم فرآهم شود تا شرکت های ایرانی بتوانند برای بازسازی سوریه به آن کشور بروند.





در همین رابطه معاون وزیر مسکن و عضو شورای سندیکای سوریه گفت: در وزارت مسکن سوریه نهادی به نام بنیاد اسکان وجود دارد که با کشورهای دیگر در ساخت و ساز شریک میشود و اکنون نمایشگاه بازسازی در حال برگزاری است و شرکت های ایرانی نیز استقبال خوبی از آن داشته اند و ما اکنون که به ایران آمده ایم شاهد ساخت و ساز پیشرفته در این کشور هستیم.





در ادامه جلسه مهندس طاهری عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی با طرح این سوالات شامل:

1-شیوه تامین منابع در سندیکا چگونه است؟

2-اختیارات سندیکا در ساخت و ساز چگونه است؟

3-نقش شرکت های ساختمانی در سندیکا چگونه است؟

4-در خصوص آموزش و شرکت هایی که در خصوص آب فعالیت نموده اند پرسش نمود و در ادامه اظهار داشت:خوشبختانه ایران طی سالهای ایر در بخش ساخت و ساز پیشرفت های بسیار خوبی داشته و مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با آشنایی کامل با علم روز صنعت ساختمان و آشنایی کامل با نرم افزارها و تکنولوژی های نوین ساخت و ساز آمادگی کامل جهت ارائه خدمات آموزشی،فنی و تخصصی و ارائه خدمات مهندسی طراحی ،نظارت و اجراء را دارند و با توجه به قانون ،22مقررات ملی ساختمان جهت ایمنی،بهداشت،صرفه جویی نابع و مواد در راستای احترام به حقوق بهره برداران داریم که این مباحث از ابتدای طراحی ساخت تا زمان بهره برداری و در طول بهره برداری وضع شده است و در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران آمادگی کامل دارد که علاوه بر ساخت و ساز در زمینه تکنولوژی و خدمات نوین ساخت و ساز ایران در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی داشته و در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی کامل دارد که علاوه بر ساخت و ساز در مباحث توسعه پایدار، پژوهش مطلعات اقلیمی و مطالعات ژئوتکنیکی همکای لازم را داشته باشد.







انتهای خبر

بین المللتاسیساتجلسهنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment