بررسی مشکل منطقه زلزله زده اندیکا از نگاه نظام مهندسی

رئیس نظام مهندسی خوزستان: اگر اداره کل راه و شهرسازی مجوز آزاد کردن ظرفیت مهندسان در مناطق سیل زده بندرامام را بدهد، نظام مهندسی ساختمان خوزستان از نظر کار طراحی و نظارت و پشتیبانی هیچ مشکلی ندارد و تمام اختیارات را در این بخش به کار خواهیم گرفت.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با مدیرکل بنیاد مسکن این استان در خصوص بازسازی اماکن مناطق سیل زده بندر امام برگزار شد.
به گزارش دریافتی پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در این جلسه در خصوص پیگیری  افزایش ظرفیت مهندسان دارای پروانه اشتغال در شهرستان بندرامام در جهت تسریع عملیات بازسازی مناطق سیل زده بحث و تبادل نظر شد.
دکتر کورش خواجوی در این خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای بند ۱۲ از ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در خصوص اصل همکاری با مراجع استان در هنگام بروز سوانح و بلایای طبیعی و در جهت ارتقای کیفی طرح‌های ساختمانی و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی خوزستان در بحث نظارت بر کار بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان‌هایی که در سیل آسیب دیده‌اند، همکاری‌های لازم را دارد.
وی به وقوع سیل در بندرامام اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹، بر اثر بارندگی سیل‌آسا بخشی از مناطق شهرهای خوزستان از جمله بندر امام با آبگرفتگی فراوانی همراه شد که خسارت‌های زیادی به مردم وارد شد و در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با سرعت، دقت و جدیت تمام، امور محول شده را که مربوط به تهیه و بررسی نقشه و نظارت بر اجراست، انجام داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بر حل مشکل عدم ظرفیت مهندسان دارای پروانه اشتغال در شهرستان بندر امام تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی و سازمان بازرسی، سامانه خدمات مهندسی را رویت می‌کند و زمانی که مهندسان بالاتر از ظرفیت تعریف شده فعالیت داشته باشند مورد پیگیری قرار می گیرند، لازم است که در مواردی مانند وقوع بلایای طبیعی (سیل و زلزله) اختیار ظرفیت کارها به هیات مدیره واگذار شود تا روند رسیدگی به این مناطق تسریع شود.
خواجوی پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا را مطرح کرد و ادامه داد: اگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  از مجاری قانونی مجوزهای لازم را دریافت کند این سازمان نسبت به وقایع و بلایای طبیعی از پتانسیل بالای خود در  شرایط بحرانی استفاده می‌کند و در این راستا همکاری و هماهنگی کامل برای کمک به عزیزان هم استانی به عمل می‌آورد.
در ادامه این جلسه مهندس جسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، اظهار کرد: ساخت واحدهای مسکونی نیاز به نقشه و نظارت دارد که باید از اعضای واجد شرایط نظام مهندسی ساختمان استفاده کنیم و یکی از مواردی که برای ما در شهرستان بندرامام دارای اهمیت است اینکه بازسازی به سرعت پیش برود.
وی در خصوص انجام اقدامات لازم در خصوص آزاد شدن ظرفیت مهندسان دارای پروانه اشتغال در این شهرستان قول مساعد داد و گفت: بنیاد مسکن و نظام مهندسی دستگاه‌های تخصصی در حوزه ساخت و ساز و ساختمان هستند که با همکاری یکدیگر می‌توانند یاری‌رسان مردم در مناطق آسیب‌دیده باشند.
اندیکاخرمزلزله زدهنظام مهندسی خوزستاننظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment