الگوی مصرف انرژی باید تغییر کند

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا،معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با اظهار تاسف از الگوی مصرف انرژی در کشور خواستار رعایت و اصلاح این الگودر میان عموم مردم شد.
  به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در نشست بررسی راهکارهای ارتقای همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر ایران، با بیان این که متاسفانه رفتار ایرانیان در مصرف انرژی و آب بدترین الگوی رفتاری است، گفت: چنین رفتارهایی منجر بدان شده که نه تنها واکنش صحیحی در مقابله با بحرانها نداشته باشیم، بلکه رفتار فردی و اجتماعی غلط ما در این مورد باعث بروز تشدید بحرانها نیز شده است.
وی ادامه این رفتار اشتباه فردی و اجتماعی در مصرف انرژی و منابع پایه را منجر به ایجاد آسیبها و هزینه های غیرقابل جبران دانست و افزود: نمونه این اتفاق، حوادثی است که برای سفره های آب زیرزمینی در ایران پیرو برداشت بی‌رویه و رها بودن مقررات دولتی در دوره گذشته، رخ داده است.
ابتکار تصریح کرد: عدم تغییر و اصلاح الگوها و رفتارهای اشتباه، مضاف بر حوزه محیط زیست، لطمات جبران ناپذیری را بر عرصه های مختلف همچون معیشت و اقتصاد وارد خواهد کرد، به گونه‌ای که موج این آسیبها، گستره وسیعی را در بر خواهد گرفت.

 

پایان خبر/

الگوی مصرف انرژیرییس سازمان محیط زیستسازمان محیط زیستمعصومه ابتکار
Comments (0)
Add Comment