اطفاء حریق بدون آب

به گزارش تاسیسات نیوز، سیستم های حفاظت در برابر آتش حرفه ای برای مکان هایی با تجهیزات بسیار حساس همچون دیتاسنتر، کامپیوتر و اتاق های نقل و انتقال مورد استفاده قرار می گیرند. با فعال بودن آب پاش ها نگرانی از این وجود دارد که مبادا تجهیزات حساس در زمان آتش سوزی آسیب ببینند؟

 

 

 

سیستم های آب پاش معمولی بهترین روش برای ممانعت از گسترش آتش در ساختمان ها و تاسیسات می باشد، البته نباید فراموش کرد که برای حفاظت از تجهیزات و وسایل داخلی طراحی نشده اند. فرقی نمی کند سیستم های ارتباطی و مخابره ای، مایعات محترقه یا کارگاه کامپیوتر داشته باشید و یا دیتاسنتر، احتمال آسیب دیدن و از میان رفتن اطلاعات یا عملیات های وابسته به این ابزارها بسیار بالا است.

 

 

 

سیستم های حفاظت در برابر خطر آتش سوزی که هم اکنون وارد بازار شده اند، عمدتا سیستم های پاشنده های (اسپرینکلر) بدون آب یا با عامل پاکسازی می باشند. این اسپرینکلرها از مواد مایع شیمیایی یا گازهای سبک برای غیرفعال سازی شعله ها استفاده می نمایند. با این روش استفاده از آب با فشار بالا در مهار آتش کنار گذاشته شده است که به این ترتیب آسیب هایی وارده به قسمت های داخلی ساختمان به حداقل می رسد.







انتهای خبر

آبایمنیتاسیساتحریق
Comments (0)
Add Comment