اجرای مبحث 16 مقررات ملی و الزامات مدیریت مصرف آب از خرداد ماه

به گزارش تاسیسیات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در همایش “الزامات مدیریت مصرف آب و مبحث 16 مقررات ملی ساختمان” ضمن اشاره به لزوم اجرایی شدن هرچه بهتر و سریعتر توافقنامه این سازمان با شرکت آب و فاضلاب استان تهران به بیان روند اجرایی این توافقنامه پرداخت و گفت: در راستای تفاهم نامه ای که در سال 88 مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت آب و فاضلاب کشور منعقد و به دلایل متعددی اجرایی نشده بود، توافقنامه اجرایی برای پیاده سازی این موضوع به همت هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و گروه تخصصی مکانیک سازمان منعقد و به یاری خداوند، در ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.






مهندس بیطرف در ادامه بیان داشت: رعایت الزامات مدیریت مصرف آب و مبحث 16 مقررات ملی ساختمان الزامی است و انجام نظارت مهندسین دارای صلاحیت در این حوزه، گام بزرگی در مسیر عمل به منویات قانون محسوب می شود.

 

 

 

 

وی همچنین عنوان کرد: استفاده از تجهیزات و مصالح استاندارد، نظارت متعهدانه مهندسان و تعهد سازندگان به تأمین امنیت و آرامش بهره برداران نهایی از اصول اساسی جهت دستیابی به اهداف این طرح خواهد بود.

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران همچنین گفت: شرکت آب و فاضلاب موظف به تأمین مناسب آب شهروندان تا پیش از کنتور است و در داخل ساختمان نیز مهندسان مجری و ناظر هستند که باید رعایت الزامات مدیریت مصرف آب را مورد تأکید و توجه قرار دهند.

 

 

 

 

بیطرف خطاب به مهندسان ناظر همکار در پیاده سازی این طرح بیان کرد: ناظران باید بصورت کامل پایبند به رعایت مقررات و استانداردهای مربوطه باشند.

 

 

 

 

در قانون تنها نگاه صفر و یک پذیرفته است. در این موضوع، اگر الزامات مدیریت مصرف آب و مبحث 16 مقررات ملی ساختمان رعایت نشده بود، مهندسان بدون چشم پوشی و اغماض، دستور به رفع ایرادات دهند.

 

 

 

 

ناظران می بایست اجرای کامل مقررات ملی ساختمان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

 

 

 

حبیب ا… بیطرف با اشاره به شعار سال سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که “اخلاق حرفه ای؛ کیفیت ساخت و ساز” می باشد، دقت عمل همراه با تعهد به مقررات را از اصول کاری مهندسان عنوان کرد.

 

 

 

 

مهندس بیطرف در پایان، اجرایی شدن هرچه بهتر طرح “نظارت مهندسین بر الزامات مدیریت مصرف آب و مبحث 16 مقررات ملی ساختمان” را گام بزرگ سازمان در این خصوص ارزیابی کرد و گفت: با همت تمامی مسئولین دست اندرکار این طرح، همزمان با رونمایی از نرم افزار ارجاع کار آبفا، عملیات اجرایی این طرح از ماه آینده آغاز می گردد.






انتهای خبر

تاسیساتساختمانمقررات ملینظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment