سه خدمت نظام مهندسی بوشهر الکترونیکی شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان بوشهر گفت: برای کاهش ترددهای غیرضرور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی سه خدمت این سازمان شامل کنترل نقشه، ثبت ملک و تاییدیه سیستم لوله کشی گاز داخلی ساختمان( فرم شماره ۴ گاز) الکترونیکی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیدسعید علم بلادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: الکترونیکی شدن سامانه کنترل نقشه علاوه بر ایجاد نظام یکپارچه کنترل نقشه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منجر به ایجاد آرشیو اصولی و کارآمد، امکان پایش و رصد نقشه‌های مرجوعی، دسترسی ناظران نقشه‌های تایید شده از طریق کارتابل شخصی و حذف ترددهای متعدد شده است.
وی بیان کرد: با الکترونیکی شدن فرایند کنترل نقشه سالانه از پرینت چند ۱۰هزار نقشه و تحمیل هزینه‌های اضافی به مالکان و مجریان ساختمانی جلوگیری شده است.
علم‌ بلادی اظهار داشت: دومین خدمت الکترونیکی شده در سازمان شامل تاییدیه سیستم لوله کشی گاز داخل ساختمان است که منجر به حذف کامل مراجعه های مالکان و مجریان ساختمانی به سازمان نظام مهندسی در استان بوشهر شده است.
وی ادامه داد: دیگر خدمت الکترونیکی شده در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر شامل فرایند ثبت ملک است که از جمله مزیت‌های آن می‌توان به امکان ارسال همه اسناد و مدارک و ملک و مالک توسط دفاتر (بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان نظام مهندسی ساختمان)، امکان پایش و رصد مدارک ارسالی، کاهش هزینه‌های جاری دفاتر و حذف ترددهای غیرضرور درون شهری از طریق سامانه اشاره کرد.
علم بلادی افزود: صرفه‌جویی در زمان، جلوگیری از مصرف کاغذ، امکان ثبت طراح از طریق سامانه از دیگر مزیت‌های سامانه الکترونیکی ثبت ملک است.
وی اظهار کرد: الکترونیکی شدن خدمات سازمان نظام مهندسی گامی مهم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تسهیل در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است که با امکان سنجی به سایر بخش‌ها نیز تعمیم داده خواهد شد.
الکترونیکیبوشهرنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment