ساخت و ساز؛ راه حل رونق مسکن

راه حل اصلی برای رونق بازار مسکن افزایش ساخت و ساز در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: در ۹ ماه امسال ،۱ درصد تعداد معاملات و ۱۸ درصد مبایعه نامه ها افزایش داشته است و در بخش اجاره شاهد کاهش ۱۶ درصدی معاملات بودیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید با عرضه بیشتر بدنبال ثبات قیمت ها باشد افزود:در تهران برخلاف سایر استان ها تعداد معاملات ۲۲ درصد کاهش داشته است­ این درحالیست که ۸۵درصد مصالح ساختمانی در داخل تولید می شود و نباید افزایش زیادی داشته باشد و باید کنترل کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با توجه به رکود خرید و فروش گفت:به مردم پیشنهاد می کنم که هر کس نیاز به خانه دارد اقدام به خرید کند.

خسروی تصریح کرد: مالیات بر خانه های خالی برای تعادل برقرار کردن بازار مسکن، به نوعی دور زدن قانون است و راهکار مناسبی برای این بازار نیست و باید ساخت و ساز را در کشور افزایش دهیم تا جلوی تورم و افسار گسیخته در این بخش را بگیریم.

وی بیان کرد: حتی مانند سال گذشته با ورود تعزیرات هم نمی توانیم قیمت ها را کاهش دهیم و اجبار ­­در این حوزه چاره کار نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت:حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که هنوز تکمیل نشده است باید برای تعادل برقرار کردن بخش مسکن سریعتر این واحدها تحویل متقاضیان گردد.

 

ساخت و سازمسکن
Comments (0)
Add Comment