57000 روستا برخوردار از نعمت برق

به گزارش تاسیسات نیوز، اردکانیان با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۲۷۲ روستا از نعمت برق برخودار شده‌اند، اظهار کرد: براساس برآورد صورت گرفته هم اکنون ۵۷ هزار و ۶۶۵ روستای کشور از این نعمت برخوردار هستند.


وزیر نیروبا بیان اینکه مصرف انرژی کشور در سال گذشته ۷.۷ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: در بخش نیروی انسانی نیز تعداد پرسنل فعال ما در بخش برق رشدی نداشته و با همان تعداد موجود توانسته‌ایم خدمات پایداری را در این بخش به هموطنان خود ارائه کنیم.


وی به فعالیت‌های صورت گرفته وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۹.۵ درصد مردم شهرها به سامانه‌های مدرن انتقال و توزیع دسترسی دارند و در روستاها هم ۹۲ درصد مشترکان به آب دسترسی دارند.


همچنین در سالی که گذشت هزار و ۵۴۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.


اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله مدیریت منابع آبی اشاره کرد و گفت: اگر ما به چگونگی مصرف منابع زیست محیطی به ویژه آب نپردازیم مطمئنا هرگونه تامین آب جدید دچار بدمصرفی خواهد شد.


وزیر نیرو افزود: ما در عین حالی که تمامی راه‌های تامین جدید آب را مطالعه خواهیم کرد و در پی باروری‌ سازی ابرها، شیرین سازی آب دریاها، مطالعه استفاده از آب‌های ژرف و نیز پیگیری انتقال آب بین‌ حوضه‌ای با رعایت ملاحضات زیست محیطی خواهیم بود و این روند نباید به قیمتی باشد که ما را از بد مصرفی که گرفتار آن هستیم غافل کند.


اگر ما به این مهم توجه نکنیم مسلما تامین آب‌های جدید پس از مدتی ما را گرفتار پیچیدگی‌های جدیدی خواهد کرد چرا که ما زمان را برای اصلاح نوع مصرف از دست داده‌ایم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

برقتاسیساتروستاوزارت نیرو
Comments (0)
Add Comment