3 شهر و 231 روستا گازدار شدند

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: ‌اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به ۳ شهر و ۲۳۱ روستای استان خراسان جنوبی در حال اجرا است.سیدمحمود هاشمی در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالانه این شرکت اظهار کرد: در سال‌جاری به ۵۸۸ واحد صنعتی و تولیدی استان گازرسانی شده است.


وی گفت: این در حالی است که طی سال ۹۶، طرح گازرسانی به ۴ شهر طبس مسینا، گزیک، زهان، آبیز و نیز طرح گازرسانی به ۹۰ روستا به بهره‌برداری رسید.وی افزود: گازرسانی به شهرهای نهبندان و درح و گازرسانی به شهر دیهوک به روش CNG و گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان، همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به آخرین شهر بدون گاز استان شهر شوسف و گازرسانی به ۲۰۰ روستا نیز در سال جاری کلید خواهد خورد.


مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به‌منظور جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی، تاکنون ۴۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و پیش‌بینی می‌شود گازرسانی به ۵۸۸ واحد صنعتی و تولیدی نیز در سال‌جاری مورد اقدام قرار گیرد.


هاشمی تصریح کرد: توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی‌مانده استان از دیگر برنامه‌هایی است که شرکت گاز استان درصدد انجام آن است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا دو سال آینده ۴ شهر استان و حدود ۴۰۰ روستای استان گازدار خواهند شد.


وی گفت: اهمیت گازرسانی به روستاها از آن‌جایی است که با اجرای شبکه‌های گاز روستایی، زمینه برای گازرسانی به سایر مراکز عمده صنعتی و تولیدی و بنگاه‌های کوچک زودبازده که اکثرا در حاشیه روستاها هستند، فراهم می‌شود.


مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: گازرسانی به ۵۰۰ مرکز عمده و صنعتی در سال جاری، مطابق مصوبه شورای اقتصاد و بدون اخذ هزینه برای اجرای خط اختصاصی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که این کمک شایانی به بخش تولید و صنعت و بنگاه‌های زود بازده و افزایش اشتغال خواهد کرد.






انتهای خبر

استانتاسیساتگازرسانی
Comments (0)
Add Comment