2016 سالی پر از انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، ایران و روسیه که سالهاست در راستای تبادل انرژی با هم همکاری دارند، قرار است در سال 2016 روابط خود را گسترش داده و قراردادهای کثیری بین دو کشور امضا شود.

 

کمیسیون ایران-روسیه دیدارهایی را در روزهای ١٠ تا ١٢ نوامبر در مسکو برگزار کرد که در آنها سرمایه‌گذاری برای طرح‌های مشترک مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.



محمود واعظی که رئیس این کمیسیون است در این باره گفت: امضای قراردادهای این طرح‌ها، به خصوص در مورد پروژه‌های راه‌آهن، ممکن است تا پایان امسال به نتیجه برسند اما در مورد طرح‌های نفت و گاز که کمی پیچیده‌تر هستند به نظر نمی‌رسد که تا پایان امسال به نتیجه خاصی برسیم و احتمالا برای سال بعد قراردادهایی به امضا خواهد رسید.




الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه نیز گفته است که تجارت میان ایران و روسیه می‌تواند تا ١٠ میلیارد دلار تنها در کوتاه‌مدت برسد.




در سال ٢٠١٤، ایران و روسیه تنها یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار با هم مبادله داشتند. یک هیات‌ تجاری به ریاست نوواک در روزهای پایانی ماه اکتبر به تهران سفر کرد تا همکاری‌های دوجانبه را در بخش نفت دو کشور مورد بررسی قرار دهد.




پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ١+٥ امیدها برای برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بسیار بیشتر شده و شرکت‌های مختلف از اروپا و آسیا به شدت به دنبال آن هستند تا سهم بیشتری از بازار نفت و گاز ایران از آن خود کنند.






انتهای خبر

تاسیساتقراردادنفتگاز
Comments (0)
Add Comment