2 طـــرح بزرگ نیروگاهی در دهه فجـــر

به گزارش تاسیسات نیوز، طرح‌های فولاد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی چادرملو در اردکان یزد همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رسماً افتتاح می‌شوند.


مدير عامل شرکت معدني و صنعتي چادرملو افزود: اين شرکت همواره در جهت خلق ارزش افزوده در فرآيند توليد گام برداشته و به جرائت مي توان گفت چادرملو اکنون به مرحله اي رسيده است که محصول خود را با استخراج مواد اوليه از دل زمين و معدن آغاز مي کند و پس از فرآوري و توليد کنسانتره در 5 خط توليد با ظرفيت 10 و نيم ميليون تن در سال علاوه بر تامين مواد اوليه کارخانه گندله سازي اردکان که امسال حدود 3 ميليون و 700 هزار تن گندله توليد کرده است و بزودي به مرز 4 ميليون تن مي رسد ، خوارک لازم براي واحدهاي بزرگ فولادي کشور از جمله فولاد مبارکه و خوزستان را نيز تامين مي کند.


محمود نوريان افزود: در مرحله بعدي با سر مايه گذاري در دو واحد توليد آهن اسفنجي و شمش فولاد غدير ايرانيان و ارفع بخشي از گندله توليد شده به اين واحدها منتقل و مازاد آن به صنايع فولاد کشور عرضه مي گردد.


وي همچنين افزود: در آخرين مرحله از زنجيره توليد فولاد، چادرملو اقدام به سرمايه گذاري در طرح نورد و فولاد سرمد ابرکوه کرده که سالانه بالغ بر 500 هزار تن انواع ميلگرد توليد مي کند .


وي افزود: پروژه کارخانه فولاد چادرملو نيز که قادر است تا يک ميليون و 300 هزار تن شمش فولاد توليد کند امسال به مرحله بهره برداري رسيده است و هفته آينده همزمان با ايام دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور مقامات کشوري رسماً افتتاح مي شود.


مدير عامل چادرملو گفت : پيش بيني شده است تا پايان امسال بيش از 300 هزارتن شمش فولادي در اين واحد توليد شود و به اين ترتيب مي توان گفت چادرملو يکي از معدود شرکت هاي بزرگ معدني و صنعتي است که توانسته پيشگامي خود را در تکميل چرخه توليد فولاد به اثبات برساند .


وي افتتاح رسمي نيروگاه 500 مگا واتي سيکل ترکيبي اردکان در مجتمع صنعتي چادرملو را نيز از ديگر برنامه هاي اين شرکت عنوان کرد و گفت: اين نيروگاه در سه فاز با سرمايه گذاري بيش از 13 ميليارد ريالي و سهم ارزي 265 ميليون دلار اجرا و هم اکنون وارد شبکه سراسري برق شده است .


مدير عامل چادرملو افزود : در حال حاضر اکثر کارهاي شرکت توسط پيمانکاران اجرا مي شود و مستخدمين چادرملو عمدتا در قسمتهاي مالي، اداري، بازرگاني، مهندسي و نظارت و بعضي بخشهاي معدني کار مي‌کنند.


وي افزود : علاوه بر واحدهاي فرآوري و معدن،‌ ما بخش‌هايي در چادرملو داريم که طرح‌هاي دانش بنيان را پي گيري مي‌کنند. مثلا در بخش کنترل هوشمند چادرملو (ديسپچينگ) حدود 40-50 نفر مهندس کامپيوتر فارغ التحصيل يزد مشغول بکار هستند که با ابداع نرم افزارهاي رايانه اي و بهره گيري از روش هاي دريافت اطلاعات آنلاين، تمامي مراحل عملياتي در معدن را تحت نظارت و کنترل قرار داده اند .


نوريان افزود: با اين روش علاوه بر کاهش هزينه هاي نظارت و کنترل خطا هاي انساني، سرعت عملکرد در واحد زمان نيز افزايش يافته است و همچنين چندين شرکت نوآور نيز به منظور پيشبرد اهداف چادرملو با ما همکاري مستمر دارند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتدهه فجرطرحنیروگاه
Comments (0)
Add Comment