۱۱ شهر این استان در محاصره سیل

به گزارش تاسیسات نیوز،رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه اکنون ۱۱ شهرستان استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و آبگرفتی قرار دارد،‌ گفت: سه فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل‌زدگان آمادگی است تا به محض مهیا شدن شرایط جوی عملیات امدادرسانی هوایی آغاز شود.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه اکنون ۱۱ شهرستان استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و آبگرفتی قرار دارد،‌ گفت: سه فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل‌زدگان آمادگی است تا به محض مهیا شدن شرایط جوی عملیات امدادرسانی هوایی آغاز شود.
بابک محمودی روز جمعه اظهار داشت: از روز سه‌شنبه هشتم اسفند در جنوب شرق کشور بارندگی‌هایی داشتیم که این بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان از شب گذشته افزایش قابل توجهی داشت.
وی ادامه داد: امروز جمعه ۱۱ اسفند چهار منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آبگرفتگی شده است و ۱۱ شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.
محمودی با بیان اینکه این شهرستان‌ها با مخاطره جدی ناشی از بروز سیلاب مواجه نبوده‌اند، افزود: عمدتا سیلاب‌ها در شمال چابهار به وقوع پیوسته و منجر به بروز آبگرفتگی‌های گسترده‌ای شده و تا این لحظه به حدود ۱۱۰۰ خانوار امدادرسانی شده است.
وی با اشاره به اینکه هنوز برخی خانوارهای گرفتار در سیلاب وجود دارند که امکان دسترسی و امدادرسانی به آنها وجود ندارد، افزود: از این تعداد به ۲۷۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است. به همین منظور بین متاثران از سیل و آبگرفتگی ۱۲۰۰ تخته موکت و ۲ هزار تخته پتو، پنج تُن نایلون، ۲۵۰ شعله چراغ والور توزیع و ۶ هزار بسته غذایی هم آماده تحویل به مردم سیل‌زده است.
محمودی ادامه داد: ۶۴ تیم در منطقه حضور پیدا کرده‌اند و به استان‌های همجوار مثل کرمان و خراسان جنوبی آماده‌باش داده شده است تا در صورت نیاز به کمک هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیایند. در چابهار آبگرفتگی‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل ۲ فروند بالگرد فراخوان شده است اما هنوز شرایط پروازی مهیای آغاز عملیات امدادرسانی هوایی نیست.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به هموطنان توصیه کرد از عبور و تردد در سیلاب خودداری کنند.
سیستان و بلوچستانسیلهلال احمر
Comments (0)
Add Comment