‌بهینه‌سازی مصرف انرژی در فرودگاه‌ مهرآباد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، معاون فنی مهندسی فرودگاه‌ مهرآباد اعلام کرد که کاهش قطعی برق و تأمین برق پایدار در دست اقدام است.



ایشان تصریح کردند: به نصب ۱۱ دستگاه تابلوی برق جدید ‌در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه با توجه به محدودیت‌های مکرر قطعی برق و به منظور نوسازی‌، ایمن‌سازی‌، بهینه‌سازی انرژی و تأمین برق پایدار، انجام شد.

وی افزود: به‌ بهینه‌سازی و نوسازی تابلوهای برق فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و افزود: ‌با توجه به فرسودگی زیر ساخت‌های فنی فرودگاه مهرآباد به بهسازی و نوسازی بعضی از این زیر‌ساخت‌ها به منظور برقرای ایمنی و همجنین بهینه‌سازی مصرف، اقدام کرده‌ایم.



خلیل‌پور به بهسازی زیر ساخت‌های تأسیساتی فرودگاه اشاره کرد و گفت: ‌از جمله این اقدامات جمع‌آوری تابلو‌های برق فرسوده و قدیمی و نصب تعداد 11 دستگاه تابلوی برق جدید ‌است.



وی ادامه داد:‌ با توجه به محدودیت‌های مکرر قطعی برق و به منظور نوسازی‌، ایمن‌سازی‌، بهینه‌سازی انرژی و تأمین برق پایدار، این پروژه‌ انجام شد.



معاون فنی مهندسی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اضافه کرد: هم‌اکنون هفت دستگاه تابلو برق تعویض و نصب شده است و بقیه تابلو‌ها نیز با هماهنگی بخش های ذیربط در حال تعویض‌ است.



وی بیان کرد: ‌به منظور کاهش بار راکتیو نیز چهار دستگاه بانک خازنی در چندین بخش این فرودگاه نصب شد و ساخت و نصب بقیه خازن‌ها در دست اقدام‌ است.



خلیل‌پور گفت: در چند سال اخیر رویکرد ‌ما در سیستم‌های روشنایی استفاده از لامپ‌های LED که دارای بازدهی حدود 80 درصد نسبت به لامپ‌های سنتی هستند، است؛ این امر موجب کاهش قابل توجه در میزان مصرف برق شده است.



وی به دیگر اقدامات‌ در حوزه ارتقاء بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: تعویض کنتور‌های برق قدیمی و تبدیل به کنتورهای‌های هوشمند به منظور کاهش خطای اندازه‌گیری و نیز مدیریت مصرف انرژی از جمله اقدامات ‌دیگر است.



معاون فنی مهندسی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اضافه کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته افزایش بهره‌وری و دریافت ایده مناسب در انطباق معیار مصرف انرژی فرصتی است که برای به دست آوردن آن باید مطابق با استاندارهای روز و همچنین کاهش مصرف انرژی پیش رفت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

برقتاسیساتمهندسی
Comments (0)
Add Comment