۸۰ کیلومتر کانال‌سازی فیبر نوری

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبر گزاری تسنیم ،معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای حدود ۸۰ کیلومتر کانال‌سازی فیبر نوری در سطح شهر در ۶ ماهه دوم سال جاری گفت: کانال‌سازی فیبر نوری، گامی بلند به سوی داشتن شهری الکترونیک است.

به نقل از روابط عمومی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن با اعلام این خبر اظهار کرد: به وجود آمدن پدیده‌هائی مانند آموزش، کسب و کار، تجارت و بانکداری الکترونیک، که این روزها بسیار گسترش یافته، از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف است.

وی افزود: ایجاد این پدیده‌ها باعث شکل گیری شهر الکترونیک شده که با آن می‌توان، حجم بسیار وسیعی از فعالیت‌ها و خدمات شهری را به صورت الکترونیک ارائه کرد.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان هدف از اجرای پروژه کانال‌سازی فیبر نوری را حرکت به سمت شهر الکترونیک دانست و تصریح کرد: شهر اصفهان به سبب ظرفیت‌های موجود و با توجه به وجه جهانی خود چه از نظر استراتژیکی و چه از نظر کالبدی و اقتصادی، دارای ظرفیت بسیار بالائی بوده که با ایجاد بسترهای فیزیکی مناسب در این کلانشهر، می‌توان گامی اساسی به سمت و سوی الکترونیکی شدن شهر برداشت.

وی بیان کرد: در راستای رسیدن به این مهم در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان و رفاه حال هرچه بیشتر مردم برای تسریع در ارتباط با شهرداری‌های مناطق و ارگان‌های وابسته، شهرداری اقدام به راه‌اندازی فیبرنوری اختصاصی کرده است.

قاری قرآن گفت: هم اکنون عملیات اجرای احداث کانال برای نصب فیبر نوری و مرتبط کردن مناطق مختلف شهرداری اصفهان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای حدود 80 کیلومتر کانال سازی فیبر نوری خاطرنشان کرد: به دلیل جلوگیری از ایجاد مانع بر سر راه ترافیک عبوری، عملیات اجرای کانال فیبر نوری هرشب از ساعت 11 شروع و تا ساعت 6:30 صبح ادامه داشته و محل مورد نظر، حفاری، کانالسازی و آسفالت شده است.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: حفاری خیابان‌ها با هماهنگی پلیس راهور و همچنین همکاری شرکت‌های تاسیساتی (آب وفاضلاب، برق، گاز ومخابرات) برای مشخص کردن تاسیسات زیرزمینی و محل عبور این تاسیسات درخیابان مورد نظر، انجام می‌شود.
وی همکاری شرکت‌های مذکور با معاونت عمران شهری را در انجام پروژهای فیبر نوری بسیار رضایت بخش اعلام کرد و گفت: نمایندگان شرکت‌های تاسیساتی برای جلوگیری از رخ داد هر گونه حادثه در محل پروژه‌ها حضور دارند.

قاری قرآن با اشاره به پروژه‌های فیبر نوری در مناطق شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات کانال‌سازی فیبر نوری در پروژه عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی در منطقه 6 شهرداری اصفهان در دو فاز به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: کانال‌سازی فیبر نوری در سطح شهراز جمله در خیابانهای خواجه نظام‌الملک، هشت بهشت، بعثت، بهرام‌آباد، بزرگمهر و امام خمینی، آزادگان، توحید، چهارباغ بالا و چهارراه نظر، حکیم نظامی و همچنین از چهارراه آبشار تا میدان شهید قوچانی، از ابتدای پل جی تا خیابان ادیسون در حال اجرا و در برخی از خیابان‌ها تکمیل شده است.


پایان خبر 


انرژی-فیبر نوری-تاسیسات
Comments (0)
Add Comment