۲۹۵۸ ساختمان در حوزه حریق ایمن سازی شدند

دادستان تهران گفت: تاکنون تعداد ۲ هزار ۹۵۸ ساختمان در حوزه حریق ایمن سازی شده و تأییدیه سازمان آتش‌نشانی را دریافت کرده‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی صالحی در این باره اظهار داشت: دادستانی تهران در اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه در حوزه حفظ حقوق عامه و در راستای پیشگیری از حوادث ناگوار ناشی از فرسودگی ساختمان‌ها در سطح پایتخت و همچنین استان تهران، اقدامات متعددی در جهت رفع مخاطرات و ایمنی سازی مناطق، اماکن و ساختمان‌های پرخطر به ویژه مراکز عمومی، اداری و بیمارستانی انجام داده است.
دادستان تهران ضمن اشاره به اینکه با تشکیل پرونده‌های نظارتی، اقدامات متعددی برای شناسایی و ایمن‌سازی مناطق، اماکن و ساختمان‌های پر خطر انجام شده است؛ افزود: تاکنون تعداد یک هزار و ۲۵۸ فقره ارزیابی در حوزه ایمنی سازه‌ای صورت گرفته است و برنامه‌های ایمن‌سازی با اولویت اماکن پرتردد و ساختمان‌های اداری به طور مستمر در دست پیگیری است و در همین راستا ایمن سازی مراکز بهداشتی- درمانی، به صورت مستقیم از سازمان اورژانس کشور پیگیری می‌شود.
دادستان تهران یادآور شد: با دسته‌بندی ساختمان‌های ناایمن به ساختمان‌های پرخطر، میان خطر و کم خطر، پیگیری‌های متعددی برای ایمن سازی صورت گرفته و بیش از ۸۵۰ دستور قضایی در این رابطه صادر شده است.
به گفته صالحی در نتیجه پیگیری‌های صوت گرفته در دادستانی تهران، از تعداد ۱۲۹ ساختمان بحرانی، ۵۸ فقره در سال گذشته ایمن‌سازی شده و مابقی در برنامه ۱۴۰۳ قرار گرفته است.
دادستان تهران همچنین با اشاره به صدور اخطاریه و تذکر برای دستگاه ها، سازمان‌ها و مالکان متخلف در رابطه با رفع مخاطرات شناسایی شده، تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲ هزار ۹۵۸ ساختمان در حوزه حریق ایمن سازی شده و تأییدیه سازمان آتش‌نشانی را دریافت کرده‌اند.
صالحی با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ جلسه با دستگاه‌های ذیربط و انجام بازدیدهای مستمر میدانی خاطرنشان کرد: روند ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر در دو حوزه حریق و سازه‌ای تا حصول نتیجه نهایی، در کارگروه‌های ویژه این دادستانی، تحت پایش و نظارت قرار دارد.
ایمن سازیحریق ایمن سازیساختمان های ایمن
Comments (0)
Add Comment