یک پروزه ملی در یک روز ملی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، استان قم قصد دارد در ایام الله دهه فجر و مقارن با سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی ایران، نخستین فاز تصفیه خانه فاضلاب این استان را افتتاح کند.

سیدمهدی صادقی در بازدید از مراحل اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف فاز نخست این طرح در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی با حمایت همه جانبه از اجرای هر چه سریع‌تر طرح تصفیه‌خانه فاضلاب، از همه دستگاه‌ها خواست تا شرکت آب و فاضلاب را در اجرای این طرح که کمک به محیط زیست و استان است و منفعت عموم مردم در آن قرار دارد، یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در این نشست با اشاره به دریافت 70 میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه و تاسیسات فاضلاب در قم اظهار کرد: این میزان تسهیلات برای اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت 250 هزار نفر، 18 کیلومتر خطوط انتقال و اصلی در اقطار 600 تا 2000 میلی متر و 200 کیلومتر خط فرعی اختصاص داده شده است.

توکلی بینا پیشرفت کلی مجموع این طرح‌ها را 82 درصد اعلام کرد و گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم که یکی از اجزای این مجموعه است بیش از 92 درصد پیشرفت دارد.

وی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم را به سبب تجهیزات و تکنولوژی به‌کار رفته در ردیف پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور و دنیا دانست و یادآور شد: تولید برق از گاز حاصل از هضم لجن فاضلاب از ویژگی‌های این تصفیه‌خانه است که می‌تواند 70درصد از برق مورد نیاز تصفیه‌خانه را تامین کند.

توکلی بینا ظرفیت این تصفیه‌خانه را 250 هزار نفر با توان تولید 15 میلیون مترمکعب پساب در سال اعلام و اظهار کرد: با بهره‌برداری این تصفیه‌خانه میزان تولید پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم به 30 میلیون مترمکعب در سال می‌رسد که می‌تواند نیازهای کشاورزی و صنعتی استان را تامین کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد از شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جدید پوشش فاضلاب در شهر به بیش از 48 درصد می‌رسد که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب یکی از طرح‌هایی است که رئیس‌جمهوری در سفر به قم وعده آن را به مردم این شهر داد، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات قولی که رئیس‌جمهوری به مردم داد را به موقع عملی کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبتاسیساتتصفیه خانهفاضلابقم
Comments (0)
Add Comment