یزد کم‌باران‌ترین استان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با تاکید بر این‌که استان یزد کم باران‌ترین استان کشور است اظهار کرد: از 21 چاه آبی که شرکت آب منطقه‌ای برای تامین آب به ما معرفی کرده بود تنها شش چاه آب سالم داشتند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، علی اسلامی در مراسم امضای قرارداد احداث و بهره برداری تاسیسات فاضلاب شهر مهریز با تاکید بر این‌که بسیاری از بارش‌های استان یزد نافع نیستند و تبخیر می‌شوند گفت: بارش‌های حدود پنج میلی‌متر منابع زیرزمینی را تغذیه نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که مردم یزد تلاش می کنند از آب کم بهترین استفاده را کنند افزود: یزد مردمان خوب و صبوری دارد و به شهر قنات و قناعت معروف است؛ غیر از آب ما در استان یزد امکانات زیادی داریم که باید از آن‌ها درست استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با تاکید بر این‌که اجرای تاسیسات آب و فاضلاب با بودجه دولتی ممکن است چند دهه طول بکشد گفت: پس از اجرای طرح احداث تاسیسات فاضلاب تازه توانستیم تصفیه خانه بسازیم.

اسلامی با اشاره به این‌که کمتر از 40 درصد شهر دارای شبکه فاضلاب هستند، اظهار کرد: با بودجه کنونی ممکن است پوشش کامل سیستم فاضلاب شهر حدود 15 سال دیگر به طول بینجامد.

وی با اشاره به این‌که با سرعت پیشرفت پروژه اجرای طرح استفاده از پس‌آب تا قبل از سه سال دیگر کار به نتیجه می‌رسد، گفت: استفاده آب حاصل از تصفیه فاضلاب برای کارهای در دست پیش بینی شده و با اجرای این طرح یزد توسعه پیدا می‌کند و اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به این‌که از 21 چاهی که شرکت آب منطقه‌ای برای استفاده معرفی کرده بود، از شش چاه توانستیم استفاده کنیم، گفت: بقیه چاه‌ها آلوده بودند.

اسلامی افزود:‌بهترین راه و تنها راه حفظ منابع اجرای طرح‌های فاضلاب درا ستان یزد است که این کار در دست اجرا است و در مهریز شروع شده اما در بافق متاسفانه پیمانکار سرعت‌العمل نداشته است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

Comments (0)
Add Comment