گودبراری مرگبار ساختمان چهار طبقه مسکونی

به گزارش تاسیسات نیوز، رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام گودبرداری در مجاورت ساختمان مسکونی ریزش آوار این بنای چهار طبقه و مرگ بانوی سالخورده را در خیابان کمیل رقم زد.

 

در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام وقوع حادثه آوار در یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه های 85، 8، نجات 1 و نجات 7 را به محل اعلام شده در خیابان کمیل، مابین جیحون و کارون، کوچه غفرانی اعزام کرد.

 

واحد کیانی مدیر منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: بر اثرگودبرداری غیر اصولی و عدم استفاده از سازه های نگهبان در ساختمان مجاور زمین گودبرداری شده، تمام طبقات ضلع جنوب شرقی ساختمان مجاور یک ملک چهار طبقه دچار تخریب و ریزش آوار شد.

 

وی افزود: پس از رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و ایمن کردن محدوده محل حادثه آوار، آتش نشانان بلافاصله برای یافتن افراد احتمالی در شرایط خطرناک اقدام به آوار برداری و جستجو برای یافتن فرد یا افراد گرفتار در زیر آوار کردند.

 

کیانی اضافه کرد: با توجه به گرفتار شدن احتمالی تعدادی ازساکنان بلافاصله درخواست اعزام نیروهای هلال احمر به همراه سگهای زنده یاب شد که سریعا این نیروها در محل حاضر شدند.

 

وی ادامه داد: پس از کسب اطلاعات از افراد حاضر در محل مشخص شد فقط یک زن حدودا 70 ساله در منزل در زیر آوار محبوس شده و مابقی ساکنین به طرز معجزه آسایی یا در ساختمان نبوده و یا در هنگام آوار در ضلع غربی ساختمان که سالم مانده بود، حضور داشته اند.

 

مدیر منطقه 5 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان در شرایط بسیار حساس محل حادثه، به کمک نیروهای هلال احمر موفق شدند پس از دو ساعت عملیات آواربرداری، فرد محبوس شده را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که متاسفانه مرگ این بانوی سالخورده توسط عوامل اورژانس تائید شد.

 

وی در خاتمه ابراز داشت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و تحویل آن به عوامل شهرداری و انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

 

کیانی در مورد علت وقوع این حادثه گفت: هم اکنون تحقیقات بیشتر در خصوص علت و چگونگی بروز آوار این ساختمان توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال انجام است

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ایمنیتاسیساتساختمانگودبرداری
Comments (0)
Add Comment