گاز به سقز رسید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان، همزمان با هفته دولت ۶ پروژه گازرسانی با حضور معاون فرماندار سقز، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات سقز در ۶ روستای این شهرستان به بهره برداری رسید.





مديرعامل شركت گاز استان كردستان در مراسم افتتاحیه که در مسجد روستای نورآباد به نمایندگی از 6 روستای دیگر برگزار شد، گفت: اینجانب ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت ، هدف شرکت گاز استان کردستان رساندن امکانات به شهرها و روستاهای استان است.

 

 

 

سيد امير رضوي، با بيان اينكه عمليات اجراي اين پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید، گفت: هیچ پروژه ای به اتمام نمی رسد مگر اینکه سایر ادارات شهرستان با ما همکاری داشته باشند و از همکاری همه ی مسئولان در بثمر رسیدن پروژه های گازرسانی تشکر و قدردانی می کنم و ما معمولا پروژه را در همان سال به اتمام می رسانیم که عملیات اجرایی آنرا شروع کرده ایم.

 

 

 

وي در ادامه اظهار داشت: استان کردستان دارای 1 هزار و 703 روستاست که قابلیت گازرسانی به 1هزار و 503 روستا وجود دارد که تا قبل از شروع هفته دولت سال جاری 988 روستا استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخورددار بود که با افتتاح 48 پروژه گازرسانی در هفته دولت سال جاری این تعداد به بیش از 1 هزار و 36 روستای گاز دار ارتقاء می یابد.

 

 

 

مهندس رضوی افزود: از روستاهای گازدار استان کردستان تعداد 355 مورد آن در دولت یازدهم یعنی دولت تدبیر و امید گازدار شده اند که شامل 34 درصد روستاهای گازدار استان می شود.

 

 

 

وي با اشاره به اينكه در پروژه های اجراء شده استان 8 هزار و 450 کیلومتر شبکه گذاری و 238 هزار انشعاب نصب شده است، گفت: هزينه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهاي مسير بطور میانگین برای هر انشعاب روستایی 6 ميليون تومان برای شرکت گاز استان هزینه در بر داشته است.

 

 

 

وی در ادامه به روستاهای فاقد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 55 روستای عملیات گازرسانی در آنها فعالیت، 71 روستا در مرحله مناقصه و طراحی شبکه گازرسانی برای 304 روستای دیگر در دست اجراء است.

 

 

 

وی در ادامه به وضعیت گازرسانی شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: در شهرستان سقز 250 روستا وجود دارد که تا قبل هفته دولت تعداد 146 روستا از نعمت گاز برخورددار بود که با گازرسانی به 6 روستا در هفته دولت امسال تعداد روستاهای گازدار این شهرستان به 152 مورد افزایش می یابد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه ها از منابع داخلی شرکت هزینه شده است، گفت: امروز تعداد 6 تا از روستاهای این شهرستان به نامهای جنیان، ماهیدر علیا، تمبربیگ، اینچکه، شمسه و نورآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

 

 

 

سید امیرضوی خاطرنشان کرد: میزان شبکه گذاری این طرح‌ها 33 هزار متر لوله پلی اتیلن با فشار psi ۶۰ با پیش بینی میزان 450 انشعاب که تا اکنون 347مورد نصب آن انجام گرفته است.

 

 

 

وی میزان تقریبی جایگزینی گاز با سوخت‌های مایع را 1 میلیون و 350 هزار لیتر در سال عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ گازرسانی به شهرستان سقز قبل از هفته دولت 65.2 درصد بوده درحالی که با افتتاح این تعداد روستا در هفته دولت میزان ضریب نفوذ گاز در شهرستان سقز به 67.2 درصد می رسد که افزایش 2.7 درصد را نشان می دهد.

 

 

 

معاون فرماندار شهرستان سقز نیز در مراسم افتتاحیه گازرسانی به روستای نورآباد و 5 روستای دیگر ضمن ارزشمند دانستن این پروژه ها گفت: به راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و ما از زحمات این شرکت کمال تشکر را داریم و امیدواریم خدمات رفاهی در شهر سقز و روستاهای آن افزایش یابد و انشالله عقب ماندگی ها جبران شود.

 

 

 

کریمیان در ادامه اظهار داشت: عملیات گازرسانی به روستاهای دورافتاده و مسیرهای سخت و صعب العبور همچون روستای نورآباد و تمبربیگ و روستاهای تابعه نشان از عزم راسخ و پشتکار کارکنان شرکت گاز کردستان برای خدمات رسانی مطلوب به هموطنان دارد.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان کردستان یکی از بهترین ادارات دولتی است که در زمینه خدمترسانی بسیار موفق عمل کرده است.






انتهای خبر

تاسیساتهفته دولتگازرسانی
Comments (0)
Add Comment