گاز استان ها در چه مرحله ای است؟

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، دو خبر از وضعیت گازی کشورمان در سطح استان ها را میخوانیم.

ظرفیت انتقال گاز شمال و شمال‌غرب کشور دوبرابر شد

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران در تبریز گفت: با راه‌اندازی طرح توسعه تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، ظرفیت انتقال گاز شمال و شمال‌غرب کشور بیش از دوبرابر افزایش می‌یابد.

یدالله بایبوردی افزود: پیش از این فاز اول این تاسیسات با سه دستگاه توربوکمپرسور با ظرفیت طراحی 24 میلیون متر مکعب در روز برای انتقال گاز به شهرهای شمال‌غرب و صدور گاز به کشورهای ترکیه، ارمنستان و نخجوان پیش‌بینی شده بود. در فاز دوم به‌منظور افزایش راندمان انتقال گاز این تاسیسات، ظرفیت انتقال گاز از 24 میلیون متر مکعب به 56 میلیون مترمکعب با نصب سه واحد الکتروکمپرسور افزایش یافت.

وی افزود: نیروی محرکه واحدهای فاز دوم از نوع الکتروکمپرسور است. مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران گفت: تاسیسات الکتروکمپرسورهای جدید با هدف تقویت فشار گاز کشور در تبریز همزمان با هفته دولت راه‌اندازی می‌شود.

 

بهره برداری از طرح گازرسانی به کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه گفت: با افتتاح این طرح 11 روستای دهستان چله در گیلانغرب شامل روستاهای تازه آباد صید علی، تازه آباد بطی، تازه آباد حیدربیگی، چشمه پهن فریدون، چشمه پهن رشید، چشمه پهن علیشاه، هوشیار چله، قمرالی، کلاه دراز علیا، کلاه دراز وسطا و کلاه دراز سفلی به شبکه گاز متصل شدند. سید حمید فانی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این روستاها 21 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: این طرح موجب بهره‌مندی هزار خانوار ساکن در این روستاها از نعمت گاز طبیعی شد.

وی اظهار کرد: تاکنون 96 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی استان در قالب 24 شهر و 371 روستا از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به سایر شهرها و روستاهای غیر بهره‌مند از گاز نیز در دستور کار است.






انتهای خبر

استانانتقال گازایرانتاسیساتدولت تدبیر و امیدنیوزگاز رسانی
Comments (0)
Add Comment