گازها مسیر خود را پیدا کردند

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به اهمیت گازرسانی به نیروگاه ها در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست اظهارکرد: نیروگاه ها از جمله منابع مهم تولید آلودگی در شهرها هستند که برای کاهش این آلایندگی طی این سالها، تلاشهای گسترده ای در کشور برای تغییر سوخت آنها از مازوت به گاز طبیعی انجام شده و در استان بوشهر نیز این روند با شتاب بالایی اجرا شده است.




غلامعباس حسینی با توجه به روند رو به رشد گازرسانی به نیروگاه های کشور افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان، سهم سوخت مایع در نیروگاههای کشور از سال ٩٢ روند کاهشی مناسبی داشته به طوری که در سال ٩٤ رشد میزان مصرف گاز در نیروگاه‌ها نسبت به سال ٩٣ دارای ١٨ درصد افزایش بوده که تحقق این مهم بسیار در خور توجه است.




وی در ادامه درباره تحویل دو میلیارد و ٣٨ میلیون مترمکعب گاز به نیرو گاه ها گفت: این مقدار گاز مصرفی در نیروگاه های تشان، بعثت و نیروگاه بوشهر مصرف شده که در مجموع معادل ٢٤ درصد از گاز مصرفی استان است.




حسینی تصریح کرد: با گازرسانی به نیروگاه های یادشده و دیگر صنایع استان، علاوه بر کاهش آلایندگیهای زیست محیطی از طریق بکارگیری گاز طبیعی بجای سوختهای فسیلی، شاهد کاهش هزینه ها نیز بوده ایم.




مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: این شرکت یکی از شرکتهای پیشرو کشور در زمینه فروش گاز به صنایع محسوب می شود که گازرسانی به صنایع مولد از جمله نیروگاه ها، کارخانه های سیمان، ایستگاه های سی ان جی‌ و واحدهای تولیدی را همواره در دستور کار قرار داده و به صورت جدی دنبال می کند.




وی با اشاره به این که این شرکت هم اکنون گازرسانی به بیش از ١٠٠ واحد عمده صنعتی را بر عهده دارد اعلام کرد: روند اجرای طرحهای گازرسانی رو به افزایش است و بر اساس این طرحها مناطق مختلف شهری و روستایی از نعمت گاز برخوردار می شوند.




مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: این شرکت سالانه بیش از ۱۲میلیارد مترمکعب گاز به مشترکان تحویل می‌دهد که پیش بینی می‎شود این مقدار طی سه سال آینده به میزان سه برابر افزایش یابد.

منبع: شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتسوختنیروگاهگازگازرسانی
Comments (0)
Add Comment