کی چی گفت؟

به گزارش تاسیسات نیوز، هیات اقتصادی ایتالیا با وزیر نفت کشورمان دیدار کردند.

– زنگنه: با تغییر اوضاع و برداشته شدن این تحریم‌ها امکان دوباره صادرات نفت ایران به‌عنوان خوراک پالایشگاه‌های ایتالیا فراهم خواهد شد. دولت‌های اروپایی تلاش می‌کنند تا پوشش بیمه‌ای را برای فعالیت شرکت‌ها برقرار کنند؛ ضمن اینکه ما نیز شرکت‌هایمان را برای دیدار و گفت‌وگو با طرف‌های اروپایی سازماندهی کردیم تا مذاکره کنند و زمینه‌های حصول توافق را فراهم کنند.

– زمانی‌نیا: حضور گسترده هیات‌ها در ایران، آغاز فصل جدیدی از همکاری‌ها است. هر سه هیات اقتصادی آلمان، فرانسه و ایتالیا در مذاکرات با ایران بسیار جدی بوده و خواهان بازگشت هر چه سریع‌تر به ایران پس از لغو تحریم‌ها هستند.

– وزیر امور خارجه ایتالیا: برآوردها حاکی از آن است که لغو رسمی تحریم‌های ایران چهار تا پنج ماه زمان می‌برد؛ بنابراین ضروری است که پیش از بر چیده شدن کامل تحریم‌ها، شرکت‌های ایتالیایی با شرکت‌های ایرانی و دولت این کشور در ارتباط باشند و با برنامه‌ریزی برای آینده، آمادگی لازم را به منظور همکاری در دوران پس از تحریم‌ها به دست آورند.

– مدیرعامل انی: نفت خام ایران برای پالایشگاه‌های ما بسیار مطلوب است؛ بنابراین شرکت انی از خرید دوباره نفت خام ایران پس از لغو تحریم‌ها استقبال می‌کند. هرچند که در شرایط کنونی نمی‌توانم به حجم یا نحوه قراردادهای خرید نفت خام از ایران(بلندمدت یا تک محوله) پس از لغو تحریم‌ها اشاره کنم.

– زنگنه: صنعت نفت هم اکنون در حوزه دریای خزر و افزایش بازیافت نفت به همکاری شرکت‌های ایتالیایی نیاز دارد. همچنین از شرکت‌های ایتالیایی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دعوت کردیم؛ زیرا ایران قصد دارد بار دیگر با همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در این صنعت جهش جدیدی ایجاد کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

اقتصادانرژیایتالیاایرانتاسیساتنفتپساتحریم
Comments (0)
Add Comment