کیفیت ساختمان خود را با معاینه فنی ساختمان تضمین کنید

فرنام خجسته‌فر مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور با تاکید بر لزوم جاری شدن فرهنگ جامعه ایمن در کشور، گفت: مردم همانطور که معاینه فنی خودرو را الزامی می‌دانند، معاینه فنی ساختمان را نیز جدی بگیرند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در نشستی خبری که در ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور برگزار شد؛ عنوان شد یکی از دغدغه‌هایی که در کل کشور جاری است بحث عدم ایمنی کافی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان کشور گفت: با بیان اینکه این مرکز غیردولتی است و تمام مراحل قانونی خود را طی کرده است، گفت: تمامی آزمایشگاه‌های مکانیک خاک و بتن ما دارای مجوز هستند. یک تشکل حرفه‌ای غیردولتی است و تیم ما بعد از پایان کار به ساختمان‌های در حال بهره‌برداری ورود می‌کند. در ١٩ استان کشور دفاتر این ستاد تاسیس شدند و برنامه داریم تا پایان سال در ٣١ استان حضور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امروز اعلام می‌کنیم که باید ظرفیت خود را به ١٠ هزار نیروی بازرس برسانیم، گفت: حالا ٣٢۵٠ نیرو در سراسر کشور داریم.
او خاطرنشان کرد: رشته مهندسی برق، معماری و شهرسازی و تاسیسات مکانیکی چهار رشته‌ای است که ما آمادگی خود را برای پذیرش نیرو اعلام کردیم. بخش اشتغال کشور ما وضعیت خوبی ندارد و ما اشتغال‌زایی را وظیفه خود می‌دانیم.
وی با تاکید بر اینکه انجمن‌های فنی مهندسی بسیاری در کنار ما هستند گفت: موفق شدیم این انجمن‌ها را کنار خود بیاوریم و با کمک گرفتن از ظرفیت‌های داخلی مشکلات را حل کنیم. باید ظرفیت را به خوبی به کار بگیریم. یکی از اهداف این ستاد پیش‌بینی و پیشگیری از مخاطرات است.
وی گفت: بسیاری از ادارات در بخش تعمیرات و نگهداری ردیف درستی نداشتند اما مرکز معاینه فنی ساختمان این کار را انجام داد. برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم فرهنگ جامعه ایمن را جاری کنیم و مردم همانطور که معاینه فنی خودرو را الزامی می‌دانند، معاینه فنی ساختمان را نیز در کنار خود بدانند. با این عددهای سنگین که ساختمانی خریداری می‌شود، واقعا نمی‌دانند که تاسیسات ساختمان چگونه است و از کیفیت ساختمان اطلاعی ندارند. قصد ما این است که به مردم کمک کنیم وضعیت ساختمان‌ها را بدانند.
خجسته‌فر گفت: ما قرار نیست موازی‌کاری با هیچ دستگاهی داشته باشیم. شناسنامه فنی و ملکی اطلاعاتی است که باید وجود داشته باشد و درج شود. قطعا اطلاعات ما به کمک دوستانی خواهد آمد که می‌خواهند اطلاعات را ثبت کنند یا تجهیزات ما به آن ها کمک می‌کند که اطلاعات موردنیاز را به دست آورند.
وی با بیان اینکه ما تعرفه‌ای را برای نرخ نامه پلاک معاینه فنی ساختمان در سال ٩٩ داریم، گفت: این اطلاعات در سایت موجود است و مبلغ سنگینی هم نیست. هزینه‌ها آن‌طور نیستند که به خانوار فشاری تحمیل کند
امنیت ساختمانتاسیساتساختمانستاد معاینه فنی ساختمان کشورشناسنامه فنی و ملکیمسکنمعاینه فنی ساختمانکیفیت ساختمان
Comments (0)
Add Comment