کمیسیون روسای نظام مهندسی ساختمان استان‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه فوق العاده کمیسیون روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها روز دوشنبه مورخ 1396/11/16 ساعت 18 الی 21در محل سالن جلسات شورای مرکزی باحضور رییس ،هیات رییسه،مشاوران و اصحاب رسانه برگزار گردید.


مهندس رجبی در کمیسیون روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها اظهار کرد:نظر من در مورد دریافت 5 درصد از دستمزد مهندسان این است که یک مصوبه قانونی است، اما فراتر از آن باید توجه داشت که در حوزه هایی که در اختیار سازمانهاست باید سازمانها تصمیم گیرنده باشندودر چارچوب ماده (37) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بند (د) ماده (9) قانون مذکور، تعیین این درصد در اختیار مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می‏باشد.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره بخشنامه دستورالعمل اجرایی منع پذیرش همزمان اموری که زمینه موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض را فراهم می آورد توسط وزیر راه و شهرسازیگفت: چون بخشنامه پیچیدگی قانونی دارد و به نظر می رسد باید به لحاظ حقوقی و تطبیق با قوانین، بررسی شود، به اداره قوانین مجلس فرستاده شد که بررسی کنند آیا با سایر قوانین تعارضی دارد یا خیرهمچنین تیم حقوقی سازمان نظام مهندسی در حال بررسی کلیه جوانب است و در نهایت مبنای اقدامات ما نتیجه آن خواهد بود، پس عجله ای در تایید یارد بخشنامه وزیر نداریم ومصرهستیم مطابق قانون عمل شود.


مهندس رجبی با بیان اینکه مسائل مهندسان درون سازمان در همین محل بر اساس قانون، قابل حل و نتیجه گیری است اظهارداشت: یکی از نکات این است که باید بپذیریم که قانون، صدور پروانه اشتغال را به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته، بنابراین باید حق بدهیم که وزارتخانه هم به عنوان مرجع در این مورد اظهارنظر کنند اما با توجه به تعدد مراجعات مقرر شد که گزارشی از اظهارات ، درخواستها و اعلام نظرهایی که همکاران داشتند تهیه و به هیات تطبیق ارایه شود تا تصمیم بهتری اتخاذ شود.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه افزود : در قرن بیست و یکم نمی شود از نقش سازمانهای مردم نهاد غافل شد؛ آن هم از یک سازمان مردم نهاد نیم میلیون نفری که در 31 استان سازمان و 300 شهر دفترنمایندگی دارد و بیش از 20 سال است خدمات مهندسی انجام می دهد.


سازمانهای نظام مهندسی ساختمان سرمایه ملی هستند. اما آیا منظور از سرمایه ملی این است که هیچ اشکالی ندارند؟ مگر تشکیلاتی سراغ دارید که اشکال نداشته باشد؟ رسانه ایی گردید که سازمانها پول دارند، ولی پرسشی که مطرح است این است که آیاسازمانهاپول را از پولشویی، قاچاق، ساخت و ساز خلاف یا رانت به دست آورده اند یا مهندسان بابت حق عضویت و ارایه خدمات مهندسی وفق قانون پرداخت کرده اند؟ شورای مرکزی به دنبال سازمانهای بالنده و توانمند خوداتکا می باشد که بر اساس اصل 44 بتوانند مسوولیت خود را انجام داده و هیچ هزینه ای بر دولت نداشته باشند.


وی تاکید کرد دهها خدمت مثل آموزش، کنترل، برگزاری سمینارها، پژوهش و غیره انجام می دهیم بدون اینکه یک ریال از دولت پول گرفته باشیم.همچنین در پایان یادآور شد هم وزارت راه و شهرسازی و هم سازمان نظام مهندسی خودرا در در مقابل مهندسان مسول می دانند ولی قانون فصل الخطاب مسایل جاری فیمابین سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه شهرسازی است.


در ادامه پس از کسب نظر از روسای استانها و بحث تبادل نظر در رابطه با موارد مطروحه تصمیماتی اتخاذ گردید.


در پایان جلسه پاورپوینت پاسخ های قانونی شورای مرکزی به مکاتبات اخیر وزارت راه و شهرسازی و پشتیبانی روسای سازمانها از شورا و انعکاس رسانه ای این اقدامات توسط مدیر روابط عمومی شورای مرکزی ارایه گردید.شایان ذکر است 31استان سازمان نظام مهندسی ساختمان این اخبار را درسایت و کانال استان خود ورسانه های کشوری و استانی اخبار راپوشش داده اند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتجلسهنظام مهندسیکمیسیون
Comments (0)
Add Comment