کمیته رفع نیاز تمام فعالان نظام مهندسی و ساختمان ایجاد شد

دبیر کمیته کارآفرینی، نوآوری، توسعه فناوری و سرمایه گذاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، اقدام مهم این کمیته را ایجاد شبکه ای منسجم و پیوسته در صنعت ساختمان خواند تا از طریق آن تمام ذی نفعان این صنعت به یکدیگر مرتبط و نیاز آنان به راحتی مرتفع گردد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ احمد شهاب ارکان، ضمن معرفی اعضای این کمیته، هدف اصلی آن را ایجاد فرصت های نوآورانه با رویکرد فناوری دانست تا ضمن ایجاد کارآفرینی در سازمان و جامعه، منابع سرمایه ای سازمان تقویت شود.
ارکان ارتباط زنجیره ای تمام ذی نفعان صنعت ساختمان از طریق شبکه ای منسجم را از جمله اقدامات این کمیته عنوان کرد و افزود: وجود چنین شبکه ای برای رفع نیازهای این زنجیره و رفع سردرگمی ها، ضروری است و در راستای نهادینه کردن این تفکر در روز ۲۱ بهمن ماه سخنرانی با حضور دکتر کریمیان اقبال برای تمامی مهندسین و افراد تأثیرگذار صنعت ساختمان برگزار خواهد شد.
وی همچنین به همکاری با شرکت پیشگامان در خصوص برگزاری “استارآپ دمو” و “دمودی” با رویکرد بررسی فرصت های صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: از شرکت های نوآور سراسر کشور دعوت شده تا در مراسمی که در هفته مهندس در اتاق بازرگانی برگزار می گردد شرکت کنند و ضمن ارائه محصولات و ایده های نوآورانه صنعت ساختمان، در این زمینه ها سرمایه گذاری نمایند.
ارکان برگزاری “ایده شو” که چرخه ای کامل از نوآوری تا سرمایه گذاری را شامل می شود از دیگر اقدامات این کمیته خواند و تصریح کرد: در همین راستا در حال رایزنی با دانشگاه ها هستیم تا با همکاری آنان بنگاه ایده ای راه اندازی شود و ایده های نوآورانه و فناورانه صنعت ساختمان دریافت، ارزیابی و به شتاب دهندگان مختلف ارائه شود.
وی ادامه داد: با همکاری پارک علم و فناوری برای شرکت های نوآور که دستاورد “ایده شو” هستند مرکز رشد تخصصی ایجاد خواهد شد تا با ارائه حمایت ها و کمک های مالیاتی به بلوغ آنان کمک شود.
دبیر این کمیته همچنین از ایجا فرصت های سرمایه گذاری برای اعضای سازمان خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک فرصت های سرمایه گذاری که در راستای رسالت سازمان هستند استخراج و در اختیار اعضاء قرار خواهد گرفت تا علاقه مندان بتوانند سرمایه خود را به صورت هدفمند و در حرفه تخصصی خودشان به کار گیرند.
ارکان در انتها دستاوردها و منافع حاصل از اقدامات این کمیته را جمعی خواند و افزود: دغدغه اصلی این کمیته مرتفع شدن نیاز تمام ذی نفعان صنعت ساختمان با صرف کمترین هزینه و زمان است و امیدواریم بتوانیم تمام این زنجیره اعم از مردم، مهندسین، شرکت های نوآور و سازمان نظام مهندسی را بهره مند سازیم.
سرمایه گذاریفناوریمنسجممهندساننظام مهندسی ساختمانکمیتهکمیته کارآفرینییزد‌نوآوری توسعه فناوری و سرمایه گذاری
Comments (0)
Add Comment