کمپین عدم پرداخت قبض گاز و برق در انگلیس فعال شد

کمپین «پرداخت نکن» در انگلیس به منظور اعتراض به قیمت بالای انرژی تشکیل شده و دولت بریتانیا این گروه را «بسیار غیرمسئولانه» محکوم کرده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، در حالی که قیمت انرژی در بریتانیا به بالاترین حد خود می‌رسد، گروهی ناشناس به نام «به انگلستان پرداخت نکن» کمپینی راه اندازی کرده اند که از یک میلیون بریتانیایی می‌خواهند از اول اکتبر که انتظار می‌رود قیمت‌ها یک باره جهش پیدا کند، پرداخت قبوض انرژی خود را متوقف کنند.
اعضای کمپین می‌گویند که حداقل ۷۵۰۰۰ نفر تا کنون متعهد شده اند در اعتراض به افزایش هزینه ها، بدهی مستقیم خود را برای گاز و برق لغو کنند. طبق گزارش روز پنجشنبه روزنامه ایندیپندنت، دولت بریتانیا اکنون این کمپین را “بسیار غیر مسئولانه” می‌خواند.
به نقل از این رسانه، سخنگوی دولت گفت: «این پیام‌رسانی بسیار غیرمسئولانه است که در نهایت فقط قیمت‌ها را برای بقیه بالا می‌برد و بر رتبه‌بندی اعتباری شخصی تأثیر می‌گذارد».
در حالی که هیچ دولتی نمی‌تواند قیمت جهانی گاز را کنترل کند، ما ۳۷ میلیارد پوند کمک به خانوار‌ها ارائه می‌دهیم که شامل ۴۰۰ پوند تخفیف در قبوض انرژی و ۱۲۰۰ پوند حمایت مستقیم از آسیب پذیرترین خانواده‌ها برای کمک به هزینه‌های زندگی می‌شود.
بر اساس گزارش راشاتودی، پیش‌بینی می‌شود سقف قیمت انرژی دولت، که توسط رگولاتور Ofgem تعیین شده است، در اول اکتبر به بالای ۳۰۰۰ پوند (۳۶۱۸ دلار) افزایش یابد که تقریباً ۶۵ درصد افزایش دارد. هزینه‌های انرژی در اوایل سال جاری ۵۴ درصد افزایش یافته است.
گروه «پرداخت نکن» بریتانیا تخمین می‌زند که حدود ۶.۳ میلیون خانوار بریتانیایی تا زمستان در فقر سوخت قرار خواهند گرفت و ده‌ها میلیون خانه با “استرس سوخت” مواجه خواهند شد، به این معنی که آن‌ها بیش از ۱۰ درصد از درآمد خود را صرف قبوض انرژی می‌کنند.
دولت انگلیس، افزایش هزینه‌های انرژی را ناشی از افزایش تقاضای جهانی، پیامد‌های پس از همه گیری کووید-۱۹ و درگیری نظامی مداوم در اوکراین عنوان کرده است.
با این حال، سود‌های بی سابقه‌ای که توسط شرکت‌های انرژی مانند مالک بریتانیایی گاز Centrica منتشر شده است، باعث غوغای عمومی و اتهاماتی مبنی بر اینکه ارائه دهندگان از این بحران سوءاستفاده می‌کنند، شده است.
قبض گاز و برقپرداخت گاز و برقگاز و برق
Comments (0)
Add Comment