کرمان منطقه ویژه سرمایه گذاری

به گزارش تاسیسات نیوز، جعفر محمدنژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های نو ایران، در مراسم آغاز اقدامات اجرایی 100 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک و مبادله تفاهمنامه 60 مگاوات نیروگاه خورشیدی با همکاری برق منطقه‌ای کرمان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: انرژی یکی از مباحث تعیین‌کننده و موثر کشورها در مباحث اقتصادی است.



وی بیان داشت: ایران به عنوان دومین کشور دارای ذخایر گاز است اما عمده تولیدات ما در کشور مصرف می‌شود و بهره‌مندی بیشتر از این منابع نداریم.




معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های نو ایران با اشاره به اینکه ظرفیت ایران در استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی بالاست، افزود: اما در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.





محمدنژاد تصریح کرد: محیط زیست ایران وضعیت مناسبی ندارد و وضعیت کنونی آن به دلیل ندانم‌کاری‌های ما ایجاد شده است.




وی ادامه داد: امروز به واسطه توجهی که به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی به ویژه انرژی خورشیدی صورت گرفته، سرمایه‌گذاری در این حوزه ‌جذاب است.




محمدنژاد گفت: وزارت نیرو تعرفه جذابی برای سرمایه‌گذاران و حتی خانوارهایی که بتوانند به صورت انفرادی در این زمینه وارد شوند، قرار داده است.




معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های نو ایران بیان داشت: از مزایای انرژی خورشیدی، عدم ایجاد مشکل برای محیط زیست است، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر‌ می‌تواند عاملی برای توسعه زیرساخت‌ها و روستاها باشد.




وی استان کرمان را به لحاظ منابع خورشیدی جزو مناطق ویژه دنیا دانست و اظهار داشت: استان‌های کرمان، فارس و یزد در سرمایه‌گذاری حوزه انرژی خورشیدی بسیار قابل توجه هستند.

 

منبع: فارس

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتخورشیدیسرمایه گذاری
Comments (0)
Add Comment