کتاب سال تاسیسات کشور منتشر شد

کتاب سال تاسیسات کشور به همت نشریه فنی مهندسی تهویه و تاسیسات و به کوشش دکتر وحید وکیل الرعایا منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب سال تاسيسات به مسائلي از قبيل محاسبات بار سرمايشي وگرمايشي کانال کشي ساختمان، لوله کشي ؛آب و فاضلاب ؛نحوه ي انتخاب سيستم هاي مطبوع  و گرمايشي از قبيل چيلر، بويلر، هواساز، فن کوئل ، برج خنک کننده پکيج هاي انبساط مستقيم مي پردازد ، همچنين نحوه ي انتخاب متعلقات موتور خانه ي تاسيسات مکانيکي ساختمان از قبيل منابع انبساط – سختي گيرها – پمپ ها – شير آلات منابع ذخيره و غيره مورد بحث قرار گرفته است. کتاب سال 92 مجموعه اي از جداول و روابط  کاربردي از جديدترين منابع تاسيساتي جهان را ارائه داده است.

در تهويه مطبوع آسايش انسان به موقعيتي گفته مي شود که انسان از لحاظ ذهني و فکري در شرايط آسايش حرارتي قرار دارد. اين شرايط در ساختمان هاي مختلف متفاوت است ولي آنچه اهميت دارد اين است که اين شرايط بايد بتوانند در هر موقعيت آب و هوايي توازن بين فرد و محيط پيرامونش را از لحاظ درجه حرارت و رطوبت حفظ کنند و لذا انتظاري که از اين شرايط   مي رود آن است که محيطي را فراهم آورد که ساکنين آن محيط بتوانند به راحتي و به اندازه کافي حرارت از بدن خود دفع کنند به طوري که عمليات متابوليکي بدن آنها به صورت صحيح انجام شود. در تهويه صنعتي، شرايط آسايش شرايطي است که براي حفظ يک محصول خاص در نظر گرفته مي شود. بنابراين براي رسيدن به شرايطي که در بالا گفته شد بايد استانداردهاي خاص وجود داشته باشد، در اين صورت شرايطي که مطابق اين استانداردها باشند، شرايط طرح ناميده مي شوند

تهويه مطبوع عبارت است از کنترل درجه حرارت، رطوبت نسبي، تمييزي هوا و سرعت حرکت آن در فضا که براي يکي از دو منظور زير استفاده مي شود :

1- تأمين آسايش ساکنان ساختمان

2- ايجاد شرايطي که براي انجام کارهاي تحقيقاتي، تأمين شرايط بهداشتي، توليد و يا نگهداري محصولات مورد نياز است.

مجموع اين شرايط تحت عنوان شرايط طرح داخل ناميده ميشود. اين شرايط طبق استاندارد انجمن ASHRAE به شرايطي اطلاق مي شود که هشتاد درصد افراد در آن احساس رضايت کنند. يک سيستم تهويه مطبوع و حرارت مرکزي بايد به گونه اي طراحي و محاسبه شود که شرايط به آسايش داخل فضا را حفظ کند. جداولي که در اين فصل و در ادامه ارايه شده اند، استانداردهاي شرايط طرح داخلي فضاهاي مختلف بوده و تقريباً براي تمامي کاربري ها شرايط دماها، رطوبت نسبي، مقدار هواي تازه، مقدار هواي تخليه و شرايط فشار هوا را بيان کرده اند.

در اين مجموعه جداول کاربردي که در محاسبات بارسرمايش ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند ارايه شده اند. محاسبه بار سرمايش ساختمان بايد به گونه اي انجام گيرد که همواره درجه حرارت و رطوبت نسبي مورد نياز ساختمان در محدوده مورد نياز آن باشد. عوامل زيادي موجب تغيير بار سرمايشي و درنتيجه ظرفيت دستگاههاي توليد برودت در يک ساختمان مي شوند که در ادامه اثرات اين عوامل و جداول مربوط به آنها بيان شده اند.

در اين مجموعه جداول کاربردي که در محاسبات مربوط به انتخاب تجهيزات و دستگاههاي حرارتي نظير منابع آبگرم، منابع انبساط، منابع سوخت، مشعل، دودکش و غيره مورد استفاده قرار مي گيرند ارايه شده اند.

از آنجا که انتخاب سيستم ها و تجهيزات تأسيسات مکانيکي ساختمان همواره براساس شرايط استانداردي صورت مي گيرد، جهت کارکرد صحيح آنها در شرايط مورد نظر پروژه بايد از ضرايب تصحيحي براي انتخاب آنها استفاده نمود. در اين مجموعه جداول مورد نياز جهت انتخاب درست و مناسب برخي از سيستم هاي تأسيسات مکانيکي و اجزاي آنها ارايه شده است.

 آنچه که در کتاب سال تاسیسات کشور آمده به شرح زیر است:

مفاهيم و جداول کاربردي

HVAC Engineering

1-abbreviations, symbols and conversions …………………..  

2- Standards for materials ………………..  

3- Combustion    ……………

4- Heat and thermal properties of materials   ……………….

5- Properties of steam and air………………….

6- Heat Losses…………………. 

7- Cooling Loads   ………………

8- Heating Systems   …………….

9- Steam System    …………….

10- Domestic Services   ………….

11- Ventilation    ………….

12- Air Conditioning ……………    

13- Pumps and Fans …………….  

14- Sound    ……..   

15- Labour Rates  ……….   

 

Hvac Refresher – Facilities Standards for the building Services

1- Rules of Thumb  …………  

2- Useful Equations    ………..

 

HVAC Systems Duct Design

1- Introduction   …………

2- Economics Of Duct Systems ………….

3- Room Air Distribution …………

4- General Approach To Duct Design  ………  335

 

HVAC Design Manual For Hospitals

1- General Requirements ………

2- HVAC System and Equipment  …….

3- HVAC Requirements For Occupied Areas   ……

4- HVAC Requirements For UNoccuppied  Areas ……..

5- Support Data …….

 

کاتالوگ فني

شرکت آريا بنيز ……………………………..499

شرکت ايمن کنترل ديناميک ……………… 531

شرکت اپرا تهويه ………………………….. 549

شرکت بهينه تجارت ابرار ………………… 563

تهويه تهران ………………………………… 569

تهويه سبلان ………………………………… 590

سپنتا پايندان پارس …………………………. 603

دمنده  ………………………………………… 627

فرا نهايت گستر …………………………….. 634

گروه صنعتي وحيد …………………………. 639

نبوغ سرمايش ………………………………. 654

والا انديشان وطن ………………………….. 663

هواساز  …………………………………….. 713

عمران تهويه ……………………………….. 719

بانک اطلاعات  …………………………… 735

راهنمای جامع صنعت تهویه و تاسیسات کشور با عنوان کتاب سال تاسیسات کشور به کوشش دکتر وحید وکیل الرعایا عضو انجمن مهندسین مکانیک استرالیا با مدیریت برنامه ریزی و اجرای علی عباس تفرشی و طراحی و صفحه آرایی آتلیه ماهنامه تهویه و تاسیسات به قیمت 50/000تومان منتشر شده است .علاقمندان می توانند برای دریافت کتاب با شماره تلفن 77603883 تماس حاصل فرمائید.

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment