کتاب «بوی نفت می آید، انگلیسی ها آمدند» منتشر شد

بوی نفت می آید، انگلیسی ها آمدند ؛ عنوان کتاب جدیدی از علی یعقوبی نژاد است که از نویسنده منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   از علی یعقوبی نژاد پیش از این کتاب « رئیس نفت» منتشر شده بود که نگاهی مستند به وقایع کشف نفت در ایران از آغاز ورود انگلیسی ها به ایران و حتی قبل از آن در کشور انگلیس تا زمان فوران نفت و آغاز عملیات برداشت دارد.

کتاب جدید «بوی نفت می آید، انگلیسی ها آمدند» در واقع ادامه دهنده وقایع تاریخی کتاب رئیس نفت است که از سوی علی یعقوبی نژاد تالیف و منتشر شده است.

کتاب «بوی نفت می آید، انگلیسی ها آمدند» یادآور وقایع و روزهای تلخ و شیرین مردم ایران و به ویژه خوزستان با امپراتوری کنسرسیوم شرکتهای بین‌المللی نفت که همچون یک دولت در سرزمین مادری ما حکومت می کردند از بعد از کودتای 28 مرداد 1332 تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و بمباران تاسیسات نفتی است.

این کتاب به تعبیری ادامه کتاب پیشین «رئیس نفت» است که فصل آخر آن با خروج آخرین کارکنان انگلیسی از جزیره آبادان در زمان خلع ید خاتمه پیداکرده بود و با کودتای 28 مرداد به طور مجدد به ایران آمدند ،آغاز می شود.

در کتاب «بوی نفت می آید، انگلیسیها آمدند» به لزوم خودباوری ملی و دفاع از آرمانها وارزشهای بالای حاکم بر جامعه به ویژه به هنگام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که منجر به انهدام بسیاری از تاسیسات و منابع نفتی ایران در جنوب و پایانه صادراتی جزیره خارگ اشاره هایی شده است.

سقوط غم انگیز، توده نفتی ها، آشیر علی و جی کاک، خواهران نفت ایران، شیرمردان شیرزنان، اینجا آبادان، رادیو نفت ملی، خانه شرکتی، ناخدا فرحان، رویای تمدن بزرگ و جنگ و نفت؛ فصل های ده گانه این کتاب را تشکیل می دهند.

«بوی نفت می آید، انگلیسی ها آمدند» نوشته علی یعقوبی نژاد در هزار نسخه توسط انتشارات علمی منتشر شده است و با شماره ثبت 491327 در کتابخانه شماره یک مجلس شورای اسلامی موجود است.

پایان پیام/.

 

 

Comments (0)
Add Comment