کاهش مصرف گاز خانگی

به گزارش تاسیسات نیوز، مديرعامل شركت گاز گيلان گفت: با مديريت مصرف و رعايت صرفه‌جويي از سوی مشتركان، شاهد روند منطقي در مصرف گاز به‌ويژه در بخش خانگي بوده‌ايم.





جمشيد ظهيري با بیان اینکه شركت گاز گيلان در سال گذشته 6 ميليارد مترمكعب گاز را به صورت ايمن و پايدار تحويل مشتركان کرده، اظهار کرد: اين ميزان گاز در بخش‌های خانگي، تجاري، نيروگاهي، صنعتي و حمل‌ونقل به مصرف رسيده است كه در مقايسه با سال قبل با وجود محدوديت‌هاي مختلف 5درصد افزايش داشته است.





مديرعامل شرکت گاز گيلان گفت: ميزان مصرف گاز در بخش خانگي در سال 95 در مقايسه با سال 94 تنها 14 درصد افزايش يافته و به 2 ميليارد و 250 ميليون مترمكعب رسيده، اين در حالي است كه اگر متوسط كاهش يك درجه‌اي دما (که در زمستان این کاهش به 2 درجه هم رسید) و افزايش 80 هزار مشترك خانگي در سال 95 را نسبت به سال قبل‌تر لحاظ کنیم، مصرف گاز در اين بخش باید حدود 30 درصد افزايش مي‌يافت که با مديريت مصرف و رعايت صرفه‌جويي از سوی مشتركان فهيم گيلاني شاهد روند منطقي در مصرف گاز به‌ويژه در بخش خانگي بوده‌ايم.





ظهيري افزود: باوجود عدم محدوديت مصرف در بخش خانگي، مشتركان آگاهانه نسبت به مصرف بهينه از اين نعمت اقدام کرده‌‌اند كه اين كار هم به نفع اقتصاد خانوارهاي گيلاني بوده و هم در جلوگيري از اتلاف اين انرژي ارزشمند نقش داشته است.





وي ادامه داد: مصرف بخش نيروگاهي در مقايسه با سال 1394 معادل 11 درصد كاهش يافته و به 2 ميليارد و 707 ميليون مترمكعب رسيده كه عمده ترين عامل اين كاهش، اعمال محدوديت در انتقال گاز به اين حوزه به ويژه در فصل سرما بوده است.





به گفته مدیرعامل شرکت گاز گیلان، در بخش‌هاي تجاري و صنعتي باوجود اعمال محدوديت به كارخانه‌های سيمان در برخي از روزهاي فصل سرد از سوی ديسپچينگ شركت ملي گاز، روند مصرف گاز رشد نسبي و منطقي 15 درصدي را نشان مي‌دهد كه عمده‌ترين دليل آن، افزايش گازرساني به واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط در استان بوده است.





ظهیری افزود: در بخش حمل‌ونقل اگرچه رشد كمي داشته‌ايم ولي نسبت مصرف در اين حوزه در مقايسه با مصرف كل كه معادل 6 درصد است، بيانگر استفاده بالاي حمل‌ونقل استان از گاز طبيعي به‌عنوان يك منبع سوخت در مقايسه با ميانگين كشوري است.








انتهای خبر

تاسیساتگاز
Comments (0)
Add Comment