کاهش باران مساویست با خشکسالی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش منابع آبی و برقی یکی از دغدغه های این روزهای مردم است که کمبود بارش باعث دامن زدن به این معضل میشود.

 


سیدمحمد رضازاده مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران گفت: امسال به دلیل کمبود بارش سطح های برق آبی همچون کرخه و سیمره در تولید برق با مشکل مواجه بوده‌اند به گونه‌ای که سد کرخه حتی به میزان یک کیلووات تولید برق نیز نداشته است.

وی در ادامه افزود: سد سیمره نیز کار سازه به لحاط فیزیکی و نیروگاهی تمام شده و بارها شدن بخشی از آن تست‌هایی صورت گرفته ولی آب مورد نیاز به حجم یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب برای بهره‌برداری تجاری وجود ندارد که امیدواریم در نیمه دوم سال با دوندگی‌های صورت گرفته برای آب به تراز موردنظر برسد.

رضازاده در ادامه به تغییر شرایط اقلیم اشاره و بیان داشت: با توجه به تغییر شرایط اقلیم با هوشیاری بیشتری الویت بندی ساخت سدها را ادامه می‌دهیم و تا هم اکنون نیز تعدادی از سدها در حوزه کرخه از حوزه اجرایی خارج شده و یا در برخی موانع هدف از اجرای طرح را اصلاح کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آبی در ادامه تاکید کرد: در برخی از نقاط کشور و نیمه غربی راهکاری جز سد سازی نداریم و در کنار آن برای ساختن سد باید به مسائلی همچون مشکلات زیر محیطی توجه کرد.

رضازاده در پایان به پژوهش‌های صورت گرفته برای کاهش تبخیر آب پشت سدها اشاره و بیان داشت: در برخی از سدها جهان پوشش‌هایی از جنس نانو روی سطح دریاچه قرار می‌دهند تا میزان تبخیز آب کاهش یابد و استفاده از چنین طرح‌هایی به طور قطع عوارض قابل توجهی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبانرژیبرقتاسیساتخشکسالی
Comments (0)
Add Comment