کاندیداها معاون اول دولت خود را معرفی کنند

به گزارش تاسیسات نیوز، جامعه اسلامی مهندسین در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی

حادثه غم‌انگیر و جانکاه شهادت رئیس‌جمهور مردمی و محبوب آیت‌الله شهید دکتر ابراهیم رئیسی و همراهانش ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت شریف ایران بود. اما حضور شورانگیز و حماسی ملت قدرشناس ایران در مراسم تشییع این شهدای گرانقدر، نشان داد که ملت بصیر ایران قدردان مسئولان خدوم و زحمتکش هستند و با همه‌ی وجود پای کار انقلاب ایستاده‌اند. شایسته است که این سرمایه‌ی اجتماعی عظیم که به برکت خون شهید رئیسی و شهدای خدمت حاصل گردید قدر دانسته شود و تمامی ارکان نظام خود را ملزم به حفظ و ارتقاء این سرمایه‌ی اجتماعی و خدمت خالصانه به مردم بداند. در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیش‌رو نیز همه‌ی نهاد‌های دخیل در اجرای انتخابات همچون وزارت کشور، شورای نگهبان، نهاد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی، عزم خود را برای افزایش مشارکت در انتخابات که همواره راهبرد اساسی رهبر معظم انقلاب بوده است، جزم نمایند و میدان را برای حضور و مشارکت وسیع مردم فراخ نمایند.

جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یکی از احزاب اصولگرای کشور، از سلایق مختلف سیاسی برای حضور در انتخابات دعوت به عمل می‌آورد. البته مشی این تشکل همواره بر تلاش برای وحدت حداکثری جریان اصولگرا بوده است و امیدواریم که در انتخابات پیش رو نیز جریان‌های اصولگرا بتوانند با قوت و قدرت و با وفاق حداکثری بر یک کاندیدا، در صحنه‌ی رقابت حضور پیدا کنند. از دیدگاه این تشکل کاندیدای ریاست جمهوری می‌بایست خدمت بی منت به مردم را سرلوحه‌ی برنامه‌های خویش قرار دهد. پرداختن به موضوع تورم و معیشت مردم از جمله مواردی است که ضرورت دارد کاندیدا‌های محترم انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌های خود را به صورت عملی و شفاف در این حوزه بیان نمایند. در عرصه‌ی سیاست خارجی نیز دولت شهید رئیسی و شخص ایشان تلاش ستودنی در بهبود و ارتقای روابط با کشور‌های همسایه و سایر کشور‌ها داشتند که جلوه‌ی آن در اظهارات قریب صد کشور و مجامع رسمی در ارسال پیام تسلیت و یا حضور در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید کاملا قابل مشاهده بود. شایسته است نامزد‌های محترم، برنامه‌های خودشان را در موضوع مهم سیاست خارجی نیز به‌صورت شفاف و قابل بررسی به افکار عمومی کشور ارائه نمایند.

جامعه اسلامی مهندسین در این دوره‌ی انتخابات با توجه به اهمیت برنامه‌ها و تیم‌های اجرایی همراه کاندیدا‌های محترم، از آنها می‌خواهد که کادر اصلی دولت خود از جمله معاون اول رئیس جمهور را معرفی نماید تا عموم جامعه، بالاخص نخبگان کشور بتوانند تحلیل دقیق‌تری از عملکرد آتی نامزد مورد نظر داشته باشند.

در پایان ضمن تاکید دوباره بر فراهم کردن بستر‌های مشارکت مردم عزیز ایران در انتخابات هشتم تیرماه، از عموم صاحبان تریبون‌ها، رسانه‌ها، احزاب و گروه‌ها و تمامی دلسوزان کشور می‌خواهیم با تلاش برای افزایش حضور مردم در انتخابات، فضایی عالمانه و عادلانه برای بررسی برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری فراهم آورند و از نامزد‌های محترم نیز درخواست داریم رقابت منصفانه را به‌دور از جنجال‌های بی‌ارزش و آسیب‌زا برای سرمایه‌ی اجتماعی سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند. امیدواریم در سایه‌سار لطف خدای متعال و با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و دشمن‌شکن برای شکل‌گیری چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

انتخابات و مهندسینجامعه اسلامی مهندسین
Comments (0)
Add Comment