کاتالیزورهای جدید برای تمیزکردن سوخت

به گزارش تاسیسات نیوز، دانشمندان پیوسته روی تمیز کردن سوخت های فسیلی موجود کار می کنند؛ یک فرایند پالایش جدید در Caltech از کاتالیزور پتاسیم برای کاهش مقدار گوگرد موجود در گازوئیل و دیزل استفاده می کند.

 

 

 

گوگرد به طور طبیعی در نفت خام وجود دارد و اگرچه فرایند پالایش مقدار آن را کاهش می دهد، مقداری از آن در سوخت نهایی می ماند.





وقتی سوخت می سوزد، دی اکسید گوگرد (SO2) به جو آزاد می شود که یک گاز گلخانه ای غیرمستقیم به شمار می آید. شرکت هایی مثل بوئینگ و آئودی با معرفی سوخت های دیزلی سبز خود روی تمیزکردن محصولات خود کار می کنند.

 

 

سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده مقرراتی را به منظور کاهش مقدار گوگرد مجاز در بنزین و سوخت های دیزلی اجرا کرده است که از آغاز امسال اعمال می شود؛ این مقررات میانگین مقدار سالانه گوگرد را 10 ppm تعیین کرده است. انجام این کار وسایل نقلیه موجود را موافق تر با محیط زیست ساخته است.

 

استفاده از بنزین کم گوگرد در خودروها آلودگی 33 میلیون خودرو موجود در جاده ها را کاهش می دهد. این آلودگی موجب بروز حملات آصم، التهاب ریه و بیماری های قلبی می شود و می تواند منجر به مرگ زودرس شود.

 

 

 

تیم Caltech می گوید فرایند جدید می تواند مقدار گوگرد را تا تنها 2 ppm کاهش دهد که کمتر از میزان اعلام شده از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست است.

 

 

 

فرایند جدید به خاطر مواد تشکیل دهنده کاتالیست یعنی پتاسیم، اکسیژن و سیلیکون، KOSi نامیده می شود. به دست آوردن همه این عناصر ساده و ارزان است و نتیجه نهایی در حذف گوگرد از ترکیبات کربنی در سوخت های دیزلی موثر است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتسوختکاتالیزورگاز
Comments (0)
Add Comment