چین میزبان خانواده ISO می شود – 1

به گزارش تاسیسات نیوز، در حالیکه آماده سازی برای مجمع عمومی بعدی ایزو در پکن به خوبی در حال پیشرفت می باشد، دکتر تیان شیهنگ، مدیر استاندارد چین، نیاز ایزو به برگزاری این رویداد را بیش از نیاز چین می داند.





نزدیک به دو دهه از آخرین میزبانی چین برای مجمع عمومی ایزو می گذرد. اتفاقات بسیاری در این بازه زمانی رخ داده است. از آنجائیکه چین بیش از 30 سال است که درهایش را به دنیای خارج گشوده است، اقتصاد آن در ارتباط مستقیم با همسایگانش می باشد.






رشد سریع تجارت خارجی، مبادلات اقتصادی و فنی و همکاری بین المللی چین به عنوان یک قدرت اقتصادی جهان، نشان دهنده سطح زندگی یک جامعه مرفه می باشد.






با این وجود، این وضعیت با مشخصات بالا با الزامات خاصی همراه است. پیشرفت فوق العاده چین منجر به چالش های اجتماعی و زیست محیطی در این کشور شده است که برای حفظ این رشد و توسعه باید به آن ها رسیدگی شود.





با درنظر گرفتن چین به عنوان یکی از مراکز تولید جهانی و قابلیت های فنی رو به رشد خود، چین به ناچار خواستار افزایش نقش خود در تعیین استانداردهای بین المللی شد.





همانطور که این کشور برای برگزاری سی و نهمین اجلاس مجمع عمومی ایزو از 9 لغایت 14 سپتامبر آماده می شود، تیان شیهونگ، رئیس اداره استاندارد چین SAC، عضو ایزو، از امیدها و آرزوهای خود برای استانداردسازی بین المللی و این که چرا معتقد است این رویداد چین را در بهترین وضعیت در آینده قرار خواهد داد، سخن می گوید.




در بخش دوم، پرسش و پاسخ با دکتر شیهونگ را می خوانید.




منبع: ایزو




مترجم: آرزو تقوایی






انتهای خبر

استانداردایزوبین المللیتاسیساتمجلس
Comments (0)
Add Comment