چهل هزار مگا وات ظرفیت برق بادی ایران

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در اصفهان گفت: تولید برق از هر مگاوات نیروگاه‌های تجدید‌پذیر به طورمتوسط سالانه 900هزار متر مکعب صرفه‌جویی گاز طبیعی ، جلوگیری از انتشار 2 هزار و600 تن آلاینده‌های زیست محیطی در سال و ایجاد 15 فرصت شغلی مستقیم و غیر‌مستقیم را به همراه دارد.

 



به گزارش تاسیسات نیوز، فلاحتیان راه‌اندازی 2 نیروگاه بادی برای توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر را مهمترین برنامه های این معاونت دانست و افزود:نصب و راه‌اندازی دو نیروگاه بادی با ظرفیت بیش از 128 مگاوات باعث تولیدبیش از300میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در سال در کشور می شود .

وی تمرکز بر وضع قوانین و مقررات تشویقی برای سرمایه‌‌گذاری و ورودبخش خصوصی به حوزه انرژی های تجدید‌پذیر بارویکرد‌های حمایتی را از سیاستهای اصلی وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: افزایش رقم خرید تضمینی برق تجدید‌پذیر از نیروگاه‌های انرژی‌های نو و پاک از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است .

 

معاون برق وانرژی وزیر نیرو گفت: توسعه کاربرد انرژی‌های تجدید‌پذیر باعث کاهش میزان نشرگاز‌های گلخانه‌ای،ایجاد فرصت‌های کسب و کار، صیانت از منابع سوخت‌های فسیلی،ایجاد تنوع درمنابع انرژی برای افزایش امنیت انرژی،کمک به پدافندغیرعامل و ارتقای جایگاه استراتژیک ایران در دیپلماسی انرژی در محیط بین‌الملل می‌شود .

 

وی با اشاره به احداث توربین 5/2 مگاواتی و راه‌اندازی نخستین نیروگاه بادی مگاواتی در قزوین افزود: تدوین اسناد ملی و تصویب استراتژی‌های کلان دولت در حوزه‌های پیل سوختی، باد و خورشید از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور تلقی می‌شود.

 

معاون وزیر نیرو بابیان اینکه درصنعت برق72هزارمگا‌وات ظرفیت نیروگاهی در کشور داریم افزود:220مگا‌وات از این ظرفیت مربوط به انرژیهای نو و تجدید‌پذیر است،

 

هوشنگ فلاحتیان برساخت سالانه پنج هزار مگاوات نیروگاه درکشورتاکید کرد وگفت: کارشناسان وزارنیرو اعلام کرده تا6 سال آینده باید 47هزار مگاوات نیروگاه در کشور ایجاد شود و افزایش راندمان نیروگاهی ازمهمترین رویکرد‌های ما است.

پایان پیام /.

Comments (0)
Add Comment