چند درصد روستاهای کشور برق دارند؟

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایرنا،هم اکنون در حدود 99.75 درصد روستاهای کشور از نعمت برق برخوردارند و مابقی خانوارها نیز در اسرع وقت برق رسانی خواهند شد.

ولی الدین مصلحتی شربیانی روز شنبه در یاسوج در جمع خبرنگاران تعداد روستاهای برخوردار از نعمت برق را 55 هزار و 700 مورد ذکر کرد و افزود: در سال 88 جشن برق رسانی روستاهای بالای 20 خانوار کشور برگزار شد و اکنون برق رسانی به روستاهای زیر 20 خانوار و بالای 10 خانوار ادامه دارد.

وی با بیان این که اکثر روستاهای زیر 20 خانوار در جنوب و شرق کشور قرار دارد، گفت: تلاش دولت بر این است که هیچ نقطه روستایی تا سال آینده بدون برق باقی نماند.

مشاور توانیر بیان کرد: 600 منطقه روستایی بدون برق کشور وجود دارد که علت این امر نداشتن کد روستایی، معارضات اجتماعی و یا جاده دسترسی بوده است.

مصلحتی شربیانی اظهار کرد: برای برق رسانی به این مناطق به 106 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از انعقاد تفاهم نامه توانیر با سازمان امور عشایر کشور برای برق رسانی به خانوارهای عشایری در سایت های اسکان خبر داد و گفت: برای توسعه برق رسانی به مناطق عشایری از نیروگاه های برقی 300 واتی که انرژی آنها از نورخورشید تامین می شود، استفاده خواهد شد.

به گفته وی، این نوع نیروگاه ها به دلیل شارژ شدن با برق شهر، قابلیت حمل، تعمیر و نگهداری از اهمیت خوبی برخوردارند.

مجری برق رسانی روستاهای کشور در خصوص استفاده غیرمجاز از برق گفت: استفاده غیرمجاز از برق در شهرها و حاشیه شهرها بیشتر از سایر نقاط است و در روستاها آماری گزارش نشده است.

وی با بیان این که همه دولت ها به برق دار کردن مناطق روستایی با اختصاص بودجه توجه ویژه داشته اند، تصریح کرد: 600 روستای بدون برق در صورت کددار شدن تا سال آینده برق رسانی می شوند ضمن آن که برق 170روستا از طریق انرژی های نو تامین شده است.

مشاور توانیر افزود: هشت منطقه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فاصله با شبکه، جمعت کم و نبود راه دسترسی امکان برق رسانی نداشته که این مناطق برنامه برق رسانی قرار دارند.

وی هزینه هر کیلومتر برق رسانی در مناطق هموار را 300 میلیون ریال و کوهستانی را تا 900میلیون ریال اعلام کرد.

 

پایان خبر/

برقبرق رسانیتاسیساتروستاولی الدین مصلحتی شربیانی
Comments (0)
Add Comment