چقدر گاز در آذربایجان است؟!

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: تاپایان سال ۹۷ با اتمام طرح‌های در حال اجرا میزان بهره‌مندی مناطق روستایی استان از نعمت گاز به ۶۳درصد می‌رسد.


علیرضا شیخی با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: در استان تا پایان سال ۹۷ میزان بهره‌مندی مناطق روستایی از نعمت گاز از ۵۰ درصد به ۶۳ درصد و در شمال استان نیز به ۹۰ درصد خواهد رسید.


وی از گازرسانی به ۵۳۵ روستای استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها اکنون در حال اجرا هستند. همزمان با دهه مبارک فجر عملیات گازرسانی به تعدادی از روستاهای آذربایجان غربی آغاز و گازرسانی به برخی از روستاها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.


شیخی اظهار کرد: گازرسانی به روستاها بر اساس قانون برنامه توسعه در حال اجرا است، برای گازرسانی به روستاها محدودیت‌هایی قائل شده‌اند و هزینه اجرایی گاز را برای هر خانوار ۶۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌اند.


وی تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی استان را ۶۷۱ روستا اعلام و خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاها نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت زندگی خانوار روستایی استان داشته و از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها نیز کاسته است.


شیخی مساحت طرح‌های گازرسانی و خط انتقال اجرا شده در استان طی سال‌جاری را ۱۲۳۰ کیلومتر دانست و اظهار کرد: اکنون نزدیک ۸۶۶ هزار مشترک گاز طبیعی از این نعمت خدادادی بهره‌مند هستند.


مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۱ هزار و ۸۲۷ واحد مسکونی در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۶واحد مسکونی در روستاها بود.


وی با بیان اینکه اکنون ۹۹ درصد خانوار شهری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اضافه کرد: از ۴۳ شهر استان ۳۷ شهر به شبکه گازرسانی کشور متصل شده و ۶ شهر نیز در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتگاز
Comments (0)
Add Comment