چرا آب باید تصفیه شود؟

تاسیسات نیوز: نیازی به گفتن ندارد که بدون آب حیاتی بر روی زمین وجود نخواهد داشت. اما جالب اینجاست که با وجود آب ناخالص و آلوده نیز حیات انسان به خطر می افتد! چرا که آب آلوده می تواند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کند و باعث بیماری های گوناگونی در بدن انسان شود. آب تصفیه نشده و آلوده ممکن است حاوی کلر و سرب، آرسنیک، نیترات، فلوراید، انگل های مختلف و میکروب، باکتری ها و میکروارگانیسم ها و … باشد که هر کدام از آنها به تنهایی برای سلامتی انسان بسیار خطرناک و مضر هستند.
دلایل استفاده از آب تصفیه شده
اگر از طرفداران درس علوم تجربی در مدرسه بوده باشید، حتماً می دانید که تقریباً ۸۰ درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده و به همین دلیل می توان گفت که آب یکی از حیاتی ترین چیزهای هست که برای سلامتی بدن ما مورد نیاز است.
بر همین اساس پزشکان توصیه می کنند که هر شخصی برای سلامتی روزانه حتماً ۸ لیوان آب و یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم به ازای هر ۱۰ کیلوگرم از وزن بدنمان، روزی یک لیوان آب مصرف کنیم. با یک نگاه ساده مشخص می شود که هر چقدر این آب سالم تر، خالص تر و با کیفیت تر باشد، سرزندگی، سلامتی و سرحالی ما بیشتر خواهد شد و متعاقباً عملکرد اندام های بدن ما نیز بهتر و منظم تر می شود. به همین دلیل هم تصفیه آب بسیار مهم است.
برخی از مردم معتقدند که سالهاست آب تصفیه نشده مصرف کرده اند و مشکلی هم برای آنها ایجاد نشده است. جالب است بدانید که بسیاری از بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده نشانه های قابل رویت ندارند. اما این عدم رویت به این معنا نیست که این مشکلات و بیماری ها وجود ندارند.
از جمله این بیماری ها می توان به بیماری هایی مثل هپاتیت، فلج اطفال و …اشاره که توسط تک یاخته ها، ویروس ها، باکتری ها و انگل ها به وجود می آیند.
جالب اینجاست که برخی از آلاینده های موجود در آب آشامیدنی ، اثرات منفی خود را در دراز مدت و پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ سال نشان می دهند. بعنوان مثال آلاینده هایی مثل سرب اگر در آب آشامیدنی باشند، روی هوش بچه های کوچک تاثیر مستقیم گذاشته و باعث افت تحصیلی و عدم موفقیت آنها در مقاطع تحصیلی آتی خواهند شد.
یا ممکن است مصرف آب سنگین و سخت در درازمدت برای شما مشکلاتی مانند سنگ کلیه را ایجاد کند.
یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آب تصفیه شده، کاهش احتمال مواجهه با سرطان، از بین بردن مشکلات گوارشی و از همه مهم تر بسیاری از بیماری های قلبی است!
تجربه نشان داده است که استفاده طولانی مدت از آب تصفیه شده باعث کاهش هزینه های پزشکی و درمانی یک خانواده می شود.
در سالهای اخیر به دلیل رشد جمعیت و پیشرفت صنایع مختلف، آلاینده هایی جدید وارد آب آشامیدنی می شوند که در گذشته بسیار کمتر بودند و یا وجود نداشتند. مسئله مهم این است که ما امروزه با آنها مواجه هستیم و به همین دلیل تصفیه آب امروزه به عنوان یک ضرورت در زندگی انسان مطرح شده است.
آب آلودهآب تصفیه شدهآب ناخالصتصفیه آبدلیل تصفیه آب
Comments (0)
Add Comment