پیشرفته ترین شبکه جمع آوری فاضلاب روستایی در رابر بهره برداری شد

 

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان، گفت: پیشرفته ترین شبکه جمع آوری فاضلاب روستایی استان کرمان با حضور استاندار در روستای هنزا از توابع شهرستان رابر بهره برداری شد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  علی رشیدی  افزود: برای راه اندازی شبکه جمع آوری فاضلاب روستایی استان کرمان در شهرستان رابر بیش از 200 میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است.

وی اظهار کرد: بزرگترین و پیشرفته ترین طرح اجرا شده جمع آوری فاضلاب روستایی استان کرمان در روستای هنزاء رابر اجرا شده که عملیات اجرایی و طرح اولیه آن از سال 85 آغاز و کار ساخت آن شش سال بطول انجامیده است.

وی افزود: علاوه بر این طرح تاکنون در پنج روستای استان کرمان این طرح اجرا شده اما هیچ کدام از این طرح ها دارای تصفیه خانه و برگشت پذیری مجدد پساب تصفیه شده به چرخه طبیعت نیستند.

ناظر این طرح نیز اجرای 14 کیلومتر خط انتقال، 45 مترمکعب حجم ذخیره مخزن و بهره مندی هفت هزار و خانور روستایی از این طرح را از جمله مزایای اجرای آن برشمرد وافزود: با راه اندازی این طرح علاوه بر جمع آوری فاضلاب روستا، ارتقاء سطح بهداشت و رفاه مردم پس از جداسازی مواد عالی، پساب تصفیه شده به چرخه طبیعت برمی گردد و برای موارد کشاورزی مصرف می شود.

 محمد جابری نسب  اجرای این طرح را در روستای هنزاء به دلیل کوهستانی بودن آن برشمرد و افزود: به دلیل نبود امکان حفر چاه و دفع بهداشتی فاضلاب این طرح در هنزا اجرا شده است.

استاندار کرمان نیز ضمن ابراز رضایت از اجرای این طرح عظیم در روستای هنزا، از بررسی اجرای این طرح برای سایر روستاهایی که شرایط مشابه اقلیمی دارند خبر داد.

 مردم هنزا ضمن ابراز رضایت از وضعیت بهداشتی و مطلوب فعلی خود از خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم قدردانی کردند.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment