پیام مهندس رجبی به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ، هفدهم مرداد 1377 روزی است که محمود صارمي، خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي به دست عوامل گروه طالبان به خیل عظیم شهدا پیوست و یک سال بعد در نخستين سالگرد اين رخداد به پاس قدرداني از مقام و حرفه شهید صارمي، با تصمیم شوراي فرهنگ عمومي كشور، هفدهم مرداد به نام «روز خبرنگار» نامگذاری و در تقویم شمسی ثبت شد.




17 مرداد، روز گرامي‌داشت ياد و نام شهداي خبر، بويژه شهيد صارمي است كه تا آخرين دقايق زندگي خود راهي جز انجام آنچه كه تعهد كرده بود، نمي‏‌دانست.

 

 

 

روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است كه برای بازگویی حقائق ، پرچم مقدس اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند .




تعهد،بصیرت، روشنگری، بیان حقائق، انتقاد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی، بخشی از آرمانهای شهیدان والامقام عرصه اطلاع رسانی است كه میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای قشر فرهنگ ساز و خدوم اصحاب رسانه بر جای نهاده اند تا با در نظرگرفتن ارزشهای این فرهنگ غنی، رسالت خویش را به نحو مطلوب تحقق بخشند.

 

 

 

روز خبرنگار ، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم را به همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رساني كشور تبریک گفته و برای آن مجاهدان بي ادعاي اين عرصه، آرزوی سرافرازی و تداوم فعالیت و توفیق دارم .






انتهای خبر

تاسیساتخبرنگارنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment