پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس

به مناسبت فرارسیدن پنجم اسفند «روز مهندس» پیامی از سوی احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، متن‌ پیام چنین است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا
“آیه ۶۱ سوره شریفه هود”
خداوند شما را ازخاک آفرید و به شما ماموریت داد تا آن را آباد سازید.
مهندسی آمیزه ای از زاویه های گره خورده در تار و پود هنر و تخصص است، هنری نضج یافته با تمثال تلاش بزرگانی که تعالی جایگاه فاخر مهندسی مشحون از خدمات شایسته آنهاست؛ بزرگانی که نگاه نافذ و اندیشه والایشان سرو اعتماد و اطمینان را در بطن بلند آوازه ایران زمین افراشته است.
مهندسی، وامدار تخصص آنانی است که قامت سازه های خود را بر پایه های مستحکم اخلاق حرفه ای خویش استوار نموده اند.
زادروز استاد البشر خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس فرصت گشودن تقویم تلاش متخصصان متعهدی است که از سررسید همتشان می توان واژگان بی بدیل غیرت و سخت‌کوشی را آموخت.
اینک و در طلیعه فصل تازه ای از فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان و هشتمین دوره شورای مرکزی، ضمن تاکید بر عزم راسخ مهندسان بر قانونگرایی، ضابطه مندی، معیارپذیری و عمل به استاندارد، برآنیم تا با همفکری و همراهی یکدیگر، سازمان نظام مهندسی ساختمان را با ایجاد تحول و اهتمام در اجرای برنامه ها و پروژه های پیشنهادی با هدف تغییر ساختار و سیاست های منطبق بر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و با استفاده از کمک و همفکری افراد دلسوز و موثر، به جایگاه اصلی آن با هدف اعتلای مهندسی ایران عزیز رهنمون سازیم.
بی گمان رهیافت تحقق این مهم را در تدابیری همچون ایجاد اشتغال برای مهندسان، راه اندازی مرکز نوآوری در مذاکره با همکاری نهادهای مربوطه برای مهندسان جوان، تنظیم و عقد قرارداد با کشورهای توسعه یافته به منظور آموزش های مربیگری مهندسان و … جست و جو نموده ایم.
امید آنکه با مشق سخاوت دانش مهندسان؛ شاهد بارقه های نوینی از تعالی حرفه مهندسی در مسیر پیشرفت روز افزون ایران اسلامی مان باشیم.
همت تان بلند، گام هاتان راسخ و استوار.
احمد خرم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی)
خرمروز مهندسنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment