پیام تبریک رئیس نظام مهندسی تهران به مناسبت روز معمار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پیامی فرارسیدن روز معمار را تبریک گفت.
به گزارش پایگا خبری تاسیسات نیوز، مهندس سعید سعیدیان ،رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در پیامی فرارسیدن روز معمار و بزرگداشت شیخ بهایی را تبریک گفت.
متن پیام رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران به شرح ذیل است:
بنام یگانه معمار هستی بخش
طرب سرای محبت، کنون شود معمور                                                                             که طاق ابروی یار منش، مهندس شد
فرا رسیدن سوم اردیبهشت ماه، سالروز تولد دانشمند نامدار و فیلسوف شهیر ایران زمین علامه شیخ بهائی که به عنوان روز معمار نامگذاری شده است را به همه مهندسان و معماران بویژه اعضای گرانقدر و مهندسان معمار استان تهران صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
شیخ بهائی از بزرگترین دانشمندان میهن عزیزمان می باشد که در عرصه معماری، ریاضیات، نجوم ، منطق و فلسفه ،تبحر و تخصص والا داشت و تعداد زیادی از ابنیه دوره صفویه را با تکنولوژی و فنآوریهای بسیار فراتر از عصر آن زمان طراحی کرده است که معماری ایوان ورودی و حرم امام رضا (ع)،  مسجد امام اصفهان، مهندسی تقسیم آب زاینده رود، حمام خارق العاده شیخ بهائی و … از آن جمله اند.
مهندسی معماری که از ریشه عمران و آبادانی می آید، یادآور اوج شکوه و زیبایی اندیشه و هنر درخشان ایرانی و تداعی بخش ابتکار، خلاقیت، نوآوری و واقعیت گرایی در ساختن تمدن و فرهنگ غنی و ارزشمند ایران زمین است که ریشه در حکمت الهی دارد و ابداعات خاص معماری الهام بخش شکوه و جاوادنگی حق تعالی است.
آثار هنرمندان معمار به عنوان نهادهای ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک کشور شناخته می شود و تمدن های تاریخی و باستانی امروزه از طریق اثار و ابنیه معماری که بجای مانده اند، شناخته می شوند.
حسن تلاقی ارزشمند نامگذاری سوم اردیبشهت ماه به نام روز معمار با زادروز تولد شیخ بهائی، فرصت مناسبی برای تقدیر و تجلیل از تلاش های صادقانه و مجدانه معماران ایران زمین است که نقش برجسته ای در توسعه و آبادانی و پیشرفت میهن اسلامی مان داشته اند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به عنوان بزرگترین تشکل حرفه ای و تخصصی کشور با بیشترین تعداد مهندس عضو،ماهها قبل از سال نو، در اندیشه برگزاری ویژه برنامه هایی برای برگزاری مراسم نکوداشت و بزرگداشت روز معمار بود که با شیوع بحران بیماری کرونا، این مراسم در فرصت مناسب دیگری سازماندهی و اجرا خواهد شد.
در خاتمه ضمن تبریک مجدد روز معمار، از تمام مهندسان و معماران که خالصانه و صادقانه با خلاقیت و نوآوری، عزت و سرافرازی برای آبادنی و سازندگی و پیشرفت میهن اسلامی مان ،تلاش می کنند،صمیمانه قدردانی و تشکر
می نمایم و بهروزی ، سلامتی و توفیقات روزافزون همگان را از خداوند متعال خواهانم.
سعید سعیدیان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
استان تهران
تبریک روز معماریرئیس سازمان نظام مهندسیروز معماریسعیدیانسوم اردیبهشتمعماری اسلامی
Comments (0)
Add Comment