پکیج برق خورشیدی آمد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، امکانات برقی در قالب یک پکیج بصورت رایگان به مردم واگذار میشود.
مدیر ‌امور‌‌عشایری استان کرمانشاه گفت: ۷۰۰ پکیج‌ برق خورشیدی تا سه ماه آینده در اختیار خانوار‌‌های عشایر قرار می‌‌گیرد.
علی‌اشرف آزادی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه امور عشایری کشور و وزارت نیرو، به استان‌های عشایر‌‌نشین و خانوار‌‌های عشایری در دو قطب ییلاقی‌ و قشلاقی‌ که از انرژی برق محروم هستند پکیج‌ برق خورشیدی اختصاص می‌یابد.
مدیر امور‌عشایری استان کرمانشاه افزود: براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ایلات کرمانشاه در حال حاضر دو هزار و 500 خانوار‌ عشایری در سطح استان کرمانشاه از انرژی برق محروم هستند که در مرحله نخست 700 پکیج برق خورشیدی به این خانوار‌ها واگذار می‌شود.
آزادی با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت برق استان کرمانشاه پکیج‌ها به ‌صورت رایگان دراختیار عشایر قرار داده می‌شود، گفت: پکیج‌های برق خورشیدی تنها به منظور استفاده برای روشنایی در چادر‌های عشایری و شارژ وسایل برقی و ضروری از جمله تلفن همراه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مراحل بعدی این طرح با ضریب اطمینان بیشتری انجام می‌شود، عنوان کرد: تا پایان امسال تمامی جمعیت عشایری محروم از برق دارای برق خورشیدی می‌شوند و نیازهای ضروری مربوط به برق عشایر برطرف می‌شود.
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به وجود شش هزار برون کوچ و یک هزار درون کوچ در استان، گفت: پکیج های برق خورشیدی دارای 300 وات انرژی هستند و 85 درصد هزینه پکیج‌ها توسط وزارت نیرو پرداخت و مابقی هزینه از عشایر استان اخذ می‌شود.
وی با بیان اینکه روزانه یک هزار مترمکعب آب میان عشایر توزیع می‌شود، افزود: در راستای اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی بین عشایر کرمانشاه، سال گذشته مبلغ 700 میلیون ریال هزینه شد و امسال نیز مبلغ 500 میلیون ریال برای اجرای این طرح پیشنهاد شده است.
آزادی با اشاره به اینکه سالانه 30 درصد از تولیدات دامی از طریق دام‌های عشایر تهیه می شود، اظهار کرد: در مجموع یک میلیون و500 هزار واحد دامی در اختیار عشایر استان قرار دارد که از این طریق 30 درصد از مواد لبنی و گوشت تهیه می‌شود.
آزادی با بیان اینکه عشایر استان در تولیدات صنایع دستی نقش عمده دارند، افزود: میزان سود فروش گوشت و مواد لبنی تولیدی برای عشایر به نسبت واسطه‌های فروش تولیدات گوشتی و دامی بسیار کمتر است.
مدیر امور‌عشایری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سود فروش تولیدات دامی عشایر باید افزایش یابد، عنوان کرد: اجرای برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده علاوه بر جبران بخشی از هزینه‌های دامی به منظور تعادل عرضه و تقاضا سبب افزایش صادرات دام‌های استان و در نهایت سبب افزایش سود فروش تولیدات دامی برای عشایر می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیبرقتاسیساتپکیج
Comments (0)
Add Comment