پژوهشگاه صنعت نفت به باشگاه صادرکنندگان دانش‌ فنی صنایع بالادستی وارد شد

رئیس پردیس پژوهش و فناوری صنایع بالادست پژوهشگاه صنعت نفت از آغاز صادرات دانش‌های فنی مربوط به صنایع بالادست نفت که توسط متخصصان پژوهشگاه بومی شده است به کشورهایی چون سودان و عراق خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  سید صالح هندی در گفت و گو با شانا تاکید کرد: پژوهشگاه برای صدور این خدمات در چند مناقصه بین‌المللی شرکت کرده است که در یکی از آن‌ها موفق شد قراردادی با شرکت نفت سودان امضا کند.

وی افزود: این قرارداد شامل انجام آزمایشات سنگ و سیال میادین این کشور و طراحی آزمایشگاه‌های مربوطه می‌شود.

هندی ادامه داد: هم‌اکنون تعدادی از کارشناسان پژوهشگاه برای آموزش نفرات شرکت نفت سودان عازم این کشور شده‌اند و امیدواریم مراحل ساخت و تجهیز آزمایشگاه نیز به زودی آغاز شود.

هندی همچنین به توافق جدیدی با کشور عراق برای کسب دستاوردهای پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در این توافق قرار شده کارشناسان عراقی برای گذراندن دوره‌های آموزشی به ایران سفر کنند.

پردیس صنایع بالادست پژوهشگاه صنعت نفت با بیش از نیم‌قرن تجربه دارای سه پژوهشکده مستقل علوم زمین، مهندسی نفت، مطالعات مخازن و توسعه میادین، یک مرکز فناوری اطلاعات بالادستی و توسعه نرم افزارهای بالادستی است.

با وجود این که این پردیس دارای پژوهشکده‌های مستقل است، اما برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر اساس کار خود را بر انجام طرح‌های جامع، چند رشته‌ای و بین رشته‌ای قرارداده است و به همین خاطر این‌گونه طرح‌ها با ساختارهای جدا از پژوهشکده‌ها مدیریت می‌شوند.

پایان پیام/.

 

 

Comments (0)
Add Comment