پنج مگاطرح در خوزستان

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه آحاد ملت نگران مشکلات خوزستان هستند، افزود: مقام معظم رهبری برای حل مشکلات خوزستان دستور اکید داده‌اند.





وی اضافه کرد: متعاقب سفر رئیس جمهوری به خوزستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به این استان سفر و مقدمات اجرای وعده رئیس جمهوری را فراهم کرد.





پورمحمدی با اشاره به شناسایی مشکلات اصلی خوزستان اظهار کرد: پنج ابرطرح برای حل مشکلات اساسی خوزستان ابتدای امسال از سوی هیات دولت به تصویب رسید که اعتبار مورد نیاز آنها مرحله به مرحله تخصیص داده می‌شود.




وی افزود: ساماندهی آب و فاضلاب استان شامل آبرسانی به شهرها و روستاهای خوزستان و احداث تاسیسات فاضلاب، تکمیل و اتمام طرح احیای 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبری، طرح مهار کانون‌های گرد و غبار در خوزستان، احیای رودخانه کارون و تامین برق مناسب و مستمر طرح‌هایی است که در دو جلسه نخست هیات دولت در سال جاری به تصویب رسیده است.





پورمحمدی اضافه کرد: تاکنون یک میلیارد و 150 میلیون دلار (بیش از 40 هزار میلیارد ریال) برای مرحله نخست طرح 550 هزار هکتاری هزینه شده و و اجرای مرحله دوم در دستور کار قرار دارد.





وی با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح مقابله با گرد و غبار در استان افزود: این طرح اکنون در 42 هزار هکتار اجرا شده اما طرح مهار 300 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد در دولت مصوب شده که در مراحل بعدی به اجرا در می‌آید.





پورمحمدی اهمیت رودخانه کارون را یادآور شد و اضافه کرد: با تخلیه فاضلاب‌های شهری، کارون یکی از آلوده‌ترین رودخانه‌های کشور شده بود به همین دلیل طرح احیای این رودخانه نیز در دستورکار قرار گرفته است. به گفته وی، مصوبه تامین برق مناسب نیز با سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد ریال در استان به اجرا در می‌آید.







انتهای خبر

آباستانتاسیساتطرح
Comments (0)
Add Comment