پل صدر و زلزله تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، یک عضو پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: پل‌هایی امثال پل صدر در دنیا منسوخ شده‌اند. امروزه در دنیا به دنبال ساخت این پل‌ها نیستند. در دنیا و در کشورهایی که این نوع پل‌ها را ساخته‌اند، آن پل‌ها را تخریب یا اینکه آنها را به پارک و فضای سبز تبدیل کرده‌اند. مردم می‌توانند روی این پل‌ها راه بروند یا تفریح کنند.




فریبرز ناطق‌الهی افزود: پل صدر به‌گونه‌ای طراحی شده که مشابه پل کوبه ژاپن تک‌پایه است. وقتی که یک پل تک‌پایه باشد در صورت وقوع زلزله، بار نمی‌تواند بازتوزیع شود و فرو می‌ریزد. مشابه این اتفاق برای پل کوبه ژاپن در پی وقوع زلزله‌ای رخ داد و آن پل خراب شد و فرو ریخت. قنات‌ها و گسل‌های زیادی از محدوده پل صدر می‌گذرند که آنها هم به‌نوبه خود مساله ‌ساز هستند.




وی با انتقاد از آلودگی صوتی بسیار زیاد پل صدر، پیشنهاد داد: بهتر است طبقه بالای صدر تعطیل و به یک مجموعه گردشگری تبدیل شود. می‌توانند در آن‌جا درخت و گل بکارند و گلدان‌هایی قرار دهند که مردم برای تفریح استفاده کنند، چراکه پل صدر عملکردی ندارد و تنها تراکم ترافیک را در یک نقطه می‌گیرد و به‌صورت خطی، در جای دیگر پیاده می‌کند.







انتهای خبر

تاسیساتزلزلهپل
Comments (0)
Add Comment